Citat från: "staffan_"inte 8 svarta minuter som va drygast (inte för att ja kollade på dom men) filen blev ju nästan dubbelt så stor, = drygt när man sitter på vek lina :wink: Nädå, eftersom videoformatet komprimeras ner till skillnaderna mellan de olika ingående "framesen" så kommer en helsvart bild inte "kosta så" mycket, nästan oavsett längden./johan
inte 8 svarta minuter som va drygast (inte för att ja kollade på dom men) filen blev ju nästan dubbelt så stor, = drygt när man sitter på vek lina :wink:
Jag vill inte vara en nagel i ögat men för guds skull gör två saker.1. Skaffa ett stativ2. Använd zoomknapparna på displayen du viker ut istället för "pinnen" uppe på kameran.Jag blev nästan illamående av alla in och ut hoppen.
Citat från: "M_G"Jag vill inte vara en nagel i ögat men för guds skull gör två saker.1. Skaffa ett stativ2. Använd zoomknapparna på displayen du viker ut istället för "pinnen" uppe på kameran.Jag blev nästan illamående av alla in och ut hoppen. Eller så kommer du å filmar gröthals!
du skulle filma inte leka advokat...
Rörlig bild är dyrt! Vill man ha professionella resultat så kan man inte direkt förvänta sig gratisarbete. Ingen i mediabranschen är där för volontärarbete. Då kan man åka till Afrika och hjälpa barn lära sig läsa och skriva istället.
Citat från: "klotsvenne" du skulle filma inte leka advokat... Rörlig bild är dyrt! Vill man ha professionella resultat så kan man inte direkt förvänta sig gratisarbete. Ingen i mediabranschen är där för volontärarbete. Då kan man åka till Afrika och hjälpa barn lära sig läsa och skriva istället.
det stativet ska vi inte ha..... då vill alla filma o ingen köra...