hej!har lite frågor angående att börja tävla.vart skall man söka sig och hur går man till väga för att få börja tävla?har endast tränings kört en del på bana i några år och är sugen på att prova på någon 450cc amatör klass race..målet är väl att köra så gott som går och sikta in mig på att pröva på någon tävling runt augusti - oktober någon gång 2013.så, krävs någon form av licens? transponder? vad för tävling ska ja sikta in mig på? osv.osv..tacksam för alla svar!
http://www.varmlandsserien.se/Går också att hålla koll på www.svenskquadracing.comLicens är baslicens eller engångslicens ta kontakt med din klubb för att göra uppkörning osv.Transponder behövs ej i amatör klasserna.Du måste ha nerfbars och ett dödmansgrepp.
tackar, hur länge håller ett sådant "baslicens"? tänkte om ja kan ta ett sådant redan i år och använda det nästa år? eller måste man ta ett nytt för varje år?dödmansgrepp säger du, menar du den där "linan" som man har runt handleden som dödar motorn ifall man åker av eller?om det är den du menar så har jag förmodligen allting på som krävs för racing då den gick som SM maskin innan(supermotard) men det är väl någorlunda samma regler? det enda ja vet med mig är att det saknas en så kallad "bumper" i bak men det borde väl inte vara några större problem att snickra ihop..
Licensen gäller för kalenderår. Engånslicens för en tävling.Rearbumper är det flera som inte kör med i motionsklasserna. Är dock våran egen säkerhet man äventyrar så bättre att bara snickra ihop något, bättre något än inget alls.Dödmansgrepp är "linan" du menar Är tävling i Kil imorrn, Ungdom, motion samt SM första heatet startar 13.00 kom dit och kolla om du har möjlighet. Vet dock inte var du bor så förstår om du inte kan