Äsch då. Den har en fin brukspatina. Puts är för flickor. På hemvägen fick jag förklara för g4s-vakten att mc-parkeringen INTE är en del av besöksparkeringen, och således INTE heller kräver parkeringstillstånd. Den stackars kvinnan hade pulat fast p-böter på 7st motorcyklar och skulle precis ge sig på raptorn.Efter min pedagogiska förklaring gick hon snällt runt och plockade bort alla böteslappar innan hon smet in i sin bil och pep iväg.
...eller så kör folk helt enkelt inte mer med grejerna för att de tröttnar efter ett tag.Jag köpte min motorcykel ny 2002. Första sommaren hann jag över 1.600 mil trots att jag tog ut den i slutet av juli. Andra året körde jag också ganska mycket (inte så mycket som Hydro, men det är det inte många som gör), efter det trappades körandet gradvis ned. Sedan kom det saker emellan, flytt, husrenoveringar, barn, ännu fler barn, andra värderingar, andra intressen. Hojen har jag kvar men sedan 2006 har den bara gått ett par hundra mil. I år har den gått två, närmsta vägen till och från besiktning.Varför säljer jag den inte då? Tja, för att jag inte behöver. Den var betald redan för 12 år sedan, och det kostar minimalt att ha den påställd året om. Och ibland faller andan på, då är det mysigt att veta att man har en hoj (eller, ja, tre hojar egentligen). Kan tänka mig att det är liknande för många ATV:er och quadar. Det är kul som fan i början, sedan lugnar det ned sig. Och då har värdet sjunkit så pass att den lika gärna kan stå kvar. Och hela tiden har man ambitionen att åka mer framöver, men det blir aldrig av. Efter fem år inser man att det kanske börjar bli dags att göra sig av med maskinen, och då är miltalet därefter.
Raptor klarar sig nog månader med, om det inte vore för en liten ge-f*n-i-min-maskin-dosa som drar 30mA. Det ger ungefär 6-7dagars teoretisk standby.