Tjena, Ska börja leta lite nya däck till Trx:en, då funderar jag på vilka jag ska investera i. Vad är bra/dåligt? etc... Jag kör mest efter grusvägar men kan bli en asfalts tur lite ibland,sedan är det lite skog. Då funderar jag på vad som skulle passa mig, tipsa gärna om bra återförsäljare också när vi ändå håller på Måtten kommer här, Fram är det 22x7-11 bak är det 22x10-9. Sedan är det en stjärna efter båda måtten betyder det något speciellt? Tack på förhand/August :djump:
Tips på bra handlare (eller billig iaf)Löfflerquads(stava) i tyskland22x7-11 = 22 rullomkrets 7 bredd 11 fälgstorlek. Har du verkligen 9 tumsfälg bak och 11 fram?
Aha tackar, Jo har hört mycket bra om den sidan, hur är det med frakten från Tyskland? Japp stämmer bra det, min gudfar tyckte det också var ganska skumt men så var det
Frakten är inte mkt dyrare därifrån en från något annat. Och fördelen är att du får det hem till dörren Vad det gäller val av däck kan jag varmt rekommendera märket maxxis! Blir lika glatt över förväntan nöjd varje gång Kör nu på Maxxis Ceros. Bighorn är ju ett välbeprövat däck. Med massor av kopior ex. Sun-f
22x7-11 = 22 rullomkrets 7 bredd 11 fälgstorlek.
Dimensionerna är knappast ovanliga, däremot är det inte mainstream numera med 11:or.Just att du har elvor säger mig att det är en atv, med lastrack osv... eller?Lite svårt att tyda på din avatar, iaf om man är gammal som mig.TRX heter ju alla Hondahjulingar och TRX250 finns både som quad och ATV, men som quad har den de vanliga nio-tio-dimensionerna... så du bör alltså ha atv-modellen.Och då blir kompromissen än svårare, för om man kör mycket på asfalt slits grova däck upp snabbt snabbt....samtidigt som snälla däck är kass när det fuktar på lite...Kör du som på bilden, dvs typ crossåka, så kanske crossdäck skulle kunna funka?...trots att det är en ATV...Kör du i skogen kanske du vill upp lite i storlek?Denna är väl inte fyrhjulsdriven så exakt samma diameter runtom behövs inte, men tex 24-tumsdäck för 9-fälg är det lite glesare med... fram är det dock inga problem.Nä, det du först får fundera ut är vilket som är viktigast, livslängd, grepp och/eller kanske markfrigång.Och nej...22 är diametern.Rullomkretsen får man ungefärligt om man multiplicerar med pi.