Bra skriven insändare!Tycker dock inte att man ska nonchalera och förlöjliga markägarnas oro som vissa, lite skämtsamt, tycks göra. Vi som kör fyrhjuling ska ta stor hänsyn till djur, natur och människor när vi är ute och kör. Sunt förnuft är vad som krävs - frihet under ansvar.
Bra skriven insändare!Tycker dock inte att man ska nonchalera och förlöjliga markägarnas oro som vissa, lite skämtsamt, tycks göra.
Jag är ingen hycklare, ingen mening me o sitta här o ljuga, jag tror nog varenda människa här på detta forumet med vägreggade maskiner eller inte har gasat iväg över nått gärde/åkt brett över nån grusväg bara för att "sträcka på benen" med den nya maskinen. Om ens bara för nån sekund, så värst skämtsamt är det väl inte men jag försökte få fram själva "problemet" med att man bryter ju trots allt en lag. Lagen tar ju inte hänsyn till om du bröt mot lagen i 140 km/h eller 25 km/h. Missförstå mig inte, det är ju fel... Men så jävla farligt är det väl inte att man glider(eller sprätter) förbi på genomfart. Eller en traktorstig,kraftgata... Heller för den delen. Men men... Finns ju 2 sidor på alla mynt.Upprepat mojs på samma område så pratar vi ju om en helt annat grej, tordes ju verka som dubbelmoral men i mina ögon så är det väl de närmsta jag kan kalla missgynna isåfall.