Mycket att tänka på märker jag. Har spenderat lite mer tid nu med att läsa och märkt att smc och dinli´s vägreggad går att hitta för ca 30 000 på blocket som till synes verkar vara i väldigt gott skick. Ja skogen är mindre roligt att köra fast kan jag tänka mig och Raptor 700 är nog helt släppt för tillfället LTZ 400 har jag kikat lite på dom verkar ju trevliga med måste jag säga efter att sett andra färgval än den tråkiga vita. Raptor 350 är dom hyfsat starka toppfart behöver absolut inte vara över 80km/h i min mening men vill att maskinen ska va stark och köra bakhjul om man lär sig vore väl rätt najs. Däck och sånt verkar vara ett jäkla meck att hitta kollade lite på dinli spec och den säger 25/8/12 fram samt 25/10/12 bak iofs vet jag inte hur snabbt man sliter ut däck och det är väl väldigt individuellt med antar jag. Hur som så brinner det inte i knutarna men ska fortsätta hålla koll fram tills det blir av så att man vet vad som är ocker pris. 2 personer verkar inte gälla alla modeller men vore nog önskvärt om mot förmodan tant vill/vågar sitta på bakom.
Att svenssonköra nåt varv på crossbanan går säkert bra med SMC:n, men skall man ta stalp och platåer som det är tänkt, då håller de tyvärr inte många varv.Men att busa runt lite på nybörjarnivå funkar.Gällande däck så är det inget problem alls, det finns överallt, i massor av dimensioner och mönster.Så blanda inte in det nu och se det som ett problem, för det är det som sagt inte.Däck slits, främst då terrängdäck på asfalt.Åker man med asfaltsdäck på asfalt så är slitaget rätt försumbart, precis som slitaget på terrängdäck är i terrängen.Dock vill jag bara nämna att däckdimensionerna du nämner knappast är däck anpassade för de maskiner som det snackats om i tråden, är det Dinlidäck så är det säkert däck till 700:an, dvs en fyrhjulsdriven modell som ligger rätt långt ifrån både SMC500 och Raptor 700.