Känns som mycket jobb för 6-8 km/h...Tror jag behåller min i orginal.
Citat från: "Moco"Känns som mycket jobb för 6-8 km/h...Tror jag behåller min i orginal. Munstycke kostar ca35:- Borrahål i locket till luftburken: Gratis. Justera nålen: Gratis._________________________________35kr för 8kmh till är rätt okej
Citat från: "Tommy_76"Citat från: "Moco"Känns som mycket jobb för 6-8 km/h...Tror jag behåller min i orginal. Munstycke kostar ca35:- Borrahål i locket till luftburken: Gratis. Justera nålen: Gratis._________________________________35kr för 8kmh till är rätt okejOch det är värt besväret...
Citat från: "SMC_300"Citat från: "Tommy_76"Citat från: "Moco"Känns som mycket jobb för 6-8 km/h...Tror jag behåller min i orginal. Munstycke kostar ca35:- Borrahål i locket till luftburken: Gratis. Justera nålen: Gratis._________________________________35kr för 8kmh till är rätt okejOch det är värt besväret... Fast ni glömde "tummen-mitt-i-handen-Moco"Kan iofs be en polare byta munstycke. Men finns det inga nackdelar med att göra så med maskinen?
Citat från: "Moco"Citat från: "SMC_300"Citat från: "Tommy_76"Citat från: "Moco"Känns som mycket jobb för 6-8 km/h...Tror jag behåller min i orginal. Munstycke kostar ca35:- Borrahål i locket till luftburken: Gratis. Justera nålen: Gratis._________________________________35kr för 8kmh till är rätt okejOch det är värt besväret... Fast ni glömde "tummen-mitt-i-handen-Moco"Kan iofs be en polare byta munstycke. Men finns det inga nackdelar med att göra så med maskinen?Det lär inte finnas några nackdelar om du ställer in bränsle/luftblandningen korrekt ! Munstycke byter du väldigt enkelt själv... Det är inte alls svårt, om du skruvar bort förgasaren som sitter med 2st 10 muttrar, samt luftslangen som sitter med en stjärnskruv. sedan skruvar du bort botten skålen så har du munstycket där, bara att skruva ur med en rak mejsel och ersätta med den nya !
Ok, men hur vet man vad som är "rätt" i bränsle/luft?
Så, tändstifténa blev vita. Vilket tydligen tyder på för mycket luft/lite soppa. Tejpade igen 3st hål, nu är dom "Chokladbruna", som dom bör vara.