Hej! Skulle behöva lite hjälp med att fixa min hastighetsmätare på min Skyjet -08. Häromdagen när jag var ute och körde med den så sa det PANG efter ungefär 30 min körning. När jag kollade ner så såg jag att kedjan hade hoppat så jag tänkte inte så mycket mer på det, men när jag insåg att jag inte skulle få på kedjan där på vägkanten så tog jag en närmre titt och fick se att hela bakaxeln hade flyttat sig uppskattningsvis 10 cm åt vänster... (!?) Jag såg att Skyjets konstruktion av att hålla kvar bakaxeln var det mest värdelösa jag har sett i mina dagar. Men om vi ska komma till poängen - När jag hade rättat till bakaxeln och fått på kedjan så märkte jag att hastighetsmätarn kör sitt eget race, det måste ha hänt något vid bakaxeln där mätarn mäter vill säga. Hur går jag tillväga för att fixa detta? Nån som har haft samma problem med dessa riskokare?
kolla om det är någon kabel som gått av eller givaren om det är en sådan som kanske fått sig en smäll?
Kablarna verkar vara hela, dock vet jag inte hur jag ska kolla givaren som sitter i bakaxeln (?) :/