Så du idiot förklarar alla på detta forumet som har köpt en maskin för 50k eller mer?
Verkar som det
Nja, nåt åt det hållet, ja.Fast såklart måste nya maskiner prånglas ut för att kunna skapa en begagnat-marknad, så "idioterna" är en nödvändig del i det hela såklart.Men jo, du slog nog huvudet på spiken där Fast jag har ju såklart aldrig kört eller ägt en maskin i 50-100k klassen, men det kanske är super-roligt?
Den allra roligaste biten är när man har sålt maskinen, men fortfarande måste betala xxxx kr varje månad till swedbank. det är skitroligt har jag hört
Jag har en goes 520 (50000:- köptes ny) och jag är nöjd med den.Visst det har gått sönder saker men inget allvarligt men sen används den också, "märkesmaskiner" går också sönder.Sen har jag en Hyosung 450 (21000:- beg) den har däremot hållt, fast den går bara på asfalt.Jag har bara roligt med mina maskiner och jag ångrar inget av köpen så jag är en idiot.
Min far har fortfarande kvar sin 240 kombi som han köpte ny 1988, den har rullat runt 30k mil, men är en trogen tjänare. Jag anser att hans köp var en bra affär då han valde rätt maskin och har vårdat den genom åren. Men om man kikar på blocket så finns det knappt en fyhjuling i landet som rullat mer än 1000 mil.Jag tror att det finns väldigt mycket ångest begravt i många köp som jag absolut inte har som mening att dra upp, men det vore ärligare och trevligare om vi alla hade en mer objektiv syn på det här med köp av fyrhjuling, som oftast är en leksak.Jag tror att det finns många här som FÖRLORAT 50k efter att ha söndagskört sin can am ett par år, eller har jag fel?Frågan är om det är jag som är en surgubbe som vill hitta fel, eller om det kanske är något annat? Svar på frågan, "Vad skall man ha" är:-Något man har råd med
Förlorat 50 000:-? Mina grannar åker till Västindiern om några veckor, dom kommer "förlora" 50 000:-på den resan!!!!!! Jag tror inte dom tagit lån för den resan!Jag höll tidigare på med fallskärmshoppning och la ca:25 000:- per år på hoppning pengar jag aldrig får tillbaka. Vissa saker är "dyra" men i min värld är det "dyrt" först när det inte är värt pengarna!!!! Simple as that!
Smålänningar...