Beror lite på, hur fort det går att köra eller om man ska igång och klättra.
Om man ska ha fart och klättra upp för en backe tex, då ska man väl ha högväxel?
Med min 800a så är det oftast högväxeln på dom flesta ställen, men med 300an så är det lågen när man hamnar utanför vägen. Men det är ju en jäkla skillnad på effekten där. Skulle jag åka terräng med Linhaien på högväxeln så hade jag nog slirat sönder remmen eller kopplingen rätt fort.Så har man lite mindre motor så är det nog klokt att använda lågväxeln så ofta det är lämpligt.
Så länge du behöver farten och maskinen orkar så är ju högväxeln lagom. Du har nog betydligt bättre flås i din än i min 300a. Den låter mest "bröööl" och har halvdöda flodhästar i motorn. Men om maskinen inte orkar på högväxeln, det är då du skulle ha valt låg. Eller haft mer fart från början.Men ta det lugnt om du är ute och leker på egen hand, bättre om någon kompis är med. Kan gå illa rätt snabbt om man har otur.