Du hutta dit till slut. Vi brukar inte köra det långa varvet och kör även åt andra hållet Men är ju mest crossar det körs med där
Ny olja och nytt filter idag på Raptorn.Köpte/fick Texaco Motex 4T, 56:- litern (men det tog vi på firman, Hehehe)Oljepluggen med magnet funkade inte, den var ur gängorna så att säga Blev tillbaka med den gamla och en Hellmanbricka så vart det perfekt!Skruvade för hand sen 1/4 varv funkade denna gång med Skeptisk till billig olja, men 10 mil senare så går Raptorn fortfarande och går säkert 90 mil till nästa byte (Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)
Är inte 100 mil väldigt tajt? Tänker Grizzlyn är 250mil /120 tim är ju typ samma motor och oljevolym?
Jo det är 250mil på raptorn med, men det är ju kul att byta Tänkte att med billig olja kan man ju byta två gånger för samma peng
... ADHD Britsmar style maddafack throttle...
Om raptorn hade skurit efter 10mil hade man ju kunnat konstatera att det var dålig olja.Men att den INTE skurit innebär väl inte direkt att det är "lika bra" olja som de dyrare. Min filosofi är nog lite mer att byta lite mer sällan, typ 250mil men med finolja.
Samma klassning som castrols jag brukar använda så det är nog lugnt Fast på castrols flaska får man ju en pip... Det kanske är värt 100 kronor extra
Fördelen är ju att du kan pilla loss pipen och sälja den på blocket för 110 spänn när flaskan är tom. Faktum är att pipen är helt värdelös i syfte att fylla olja i en Raptor, man måste ju ha en kanna i vilket fall som helst. Fråga hasplåten på min hoj vad han tyckte om senaste fyllningen utan kanna.
Jag har inga problem med pipen, allt kommer i hålet där det ska vara