Grymt!Måste logga in och skriva, jag skriver aldrig annars.Att inte denna tråd har 10+ sidor med reaktioner egentligen, för det förtjänar den!En slags (r)evolution är det verkligen, och att det sker i Sverige också.Fantastiskt!Men några frågor dyker upp som jag inte förstått.Har du flyttat över en raptor-motor till en grizzly och kapat dennes ram?Fyrhjulsdriften är jag med på, men växellådan? Grizzlyn eller Raptorns?Total vikt med allt? Jämfört med original?En hjälte är du som delar med dig av detta!
Tackar! Jag har alltså köpt en helt ny gatreggad Grizzly 700 av 2012 års modell och sågat av halva ramen samt sålt av originaldelarna som vart över. Sen har jag bockat och svetsat en egen ram som är anpassad till Raptor 700 tank,luftburk,lysen,plast mm. Har fått bygga om nästan allt på hojen. Tex. en hel dag att bara bygga om bränslepumpen för att passa i Raptortanken med elektroniken för Grizzlyns instrumentpanel. Plockat bort handbroms för bak vilken jag anser överflödig och byggt ett eget arrangemang med bromscylinder vid foten från Raptor. Listan är hur lång som helst. Mitt mål är att den ska se ut som Yamaha har byggt den och jag har pimpat den... Med andra ord så är det Grizzly drivlina med moddad motor. Kommer bigbore mm. på i höst. Änsålänge börjar jag med Barker dubbelsystem,Powercommander,K&N luftfilter och slutligen moddad variator med EPIkit och Highlifterrem