Exakt! Det är helt omöjligt att göra själv. Problemet är att man måste ha ett så kallat COC-dokument på hojjen som betyder att fordonet är anpassat och godkänt att framföras på väg och det kan bara tillverkaren av maskinen utfärda. Eftersom att de stora japanska tillverkarna inte vill anpassa sina maskiner för vägbruk så finns det vissa företag som löst det så att de bygger om kända märken och anpassar dem för vägbruk och skriver sig sedan som tillverkare av maskinen, t.ex. Dresel, Motorbike och Quaddy.Kolla gärna på http://www.fourbyfour.seDe kan få hem de flesta modeller till riktigt bra priser.
För att svara på "prylgalens" påstående så är det visst omöjligt...ja, det finns tydligen vissa länder där man kan köpa en registrering har jag hört, men tyvärr så är det ju så att den inte kommer att gå igenom en första besiktning eftersom att den då heter "yamaha" i regpapprena, och yamaha har ju inte släppt något coc-dokument till en sådan hoj...man kör alltså då på en falskt registrerad hoj i alla fall... För att en fyrhjuling ska kunna reggas i sverige så måste den ha ett coc-dokument från fordonstillverkaren, och i de fall där Yamaha eller andra japanska märken är inreggade så är det alltså Dresel eller någon annan auktoriserad fordonstillverkare som i papprena står som TILLVERKARE av fordonet, det är ju därför alla orginal-dekaler och så är övertejpade när de kommer.
... jag fattar inte...? vad händer med hojen efter besiktningen då?