Tja, eftersom min polare inte blir färdig att fråga så gör jag det.Han har en 05a som är riktigt jäkla svårstartad när den är kall framför allt, kan även va det ibland när den är varm eller ljummen.Vi har rensat förgasaren många ggr, kollat membranet, bytat batteri två ggr men får den ändå inte att starta lätt när den är kall, han kan köra på starten hur länge som helst utan att den vill starta men om han puttar igång den ja då startar den direkt.Lite mer info för er är att han kör med öppet filter och 180 munstycke men hur vi än justerar så vill den ändå inte gå helt 100% rent och tomgången fungerar lite som den vill.I min värld så brukar sådana här problem innebära att den drar tjuvluft från något ställe men vi har sprutat startgas runt överallt utan att den går upp i varv och enligt vad jag har lärt mig så är den tät då.Snälla hjälp oss, vi har letat som fan på nätet men hittar ingen lösning på det, senast igår så hitta vi något om att justernålen sitter felmonterad från fabrik med oringen och brickan men när vi ändrade det ja då starta den fan inte hur vi än gjorde.Tacksamma för alla svar och tankar som kan hjälpa oss på vägen till en fullt fungerande dinli.
vilka avstånd är det på den motorn både på insug och avgas ventiler?
och givetvis ska dom chimsas också ja, var köper ni chims eller det är samma till alla