Min sambo pendlar 2mil varje dag på vår 300Ax och det går utmärkt. Mycket billigare än så kommer man inte undan!
Fyrhjuling har man för det är kul. Inte för att spara pengar!
Jag har förstått det. Men det är ju inte alltid hjärta och hjärna är överens Jag har ca 1-1,5mil till jobbet och det tar ca 15min med bil eller 1h med kommunala färdmedel Anledningen till att jag funderar på en ATV är att de är mycket roligare och mer praktisk än en EU-moppe men fortfarande slipper trängselskatter. Men köper jag en kommer den helt klart få vara med på en och annan resa off-road Jag har provat det med bilen min och det är bland det roligaste jag gjort! Men den är inte riktigt gjord för det och lite för dyr att köra ner i skiten med så en ATV skulle vara mera lämpad för det.
Tänker som du och skaffade mig en billig slit-och-släng-kinakvadd för vintern. Kvadden är på 150cc och 4T så jag hoppas på Bränsleekonomi(tm).Det som faller bort för mig med en billig beggad bil är kökörningen, tror att kvadden är lite smidigare, plus att man om man inte har en bil inte transporterar runt en massa luft. Gillar inte hur det ser ut i köerna om morgonarna - stora vräkiga V70 och ännu större suv:ar alla med en person i. Samåkning nån??! Dessutom står jag gratis både på jobbet och på stan med en mc/mc-reggad kvadd. Med en andrabil hemma, tillkommer även en p-plats vid hemmet. Kvadden får plats bredvid trampcyklarna alldeles utanför dörren.Funderade ett tag på en lätt mc för vinterpendligen, men gissa hur svårt det är att få tag på en billig fungerande sån... Försäkringen för kvadden är bara marginellt dyrare än min nu för tillfället avställda vinterhoj.Man kan bara vinna.
Alla dina argument är ju klockrena quad/mc-fördelar. Men till våren kommer du börja titta på något större misstänker jag!
Kollar redan efter nåt fyrhjulsdrivet, men fru, bebis och bankbok säger mig något helt annat.
Att frun har åsikter är jag van vid, och bebisarna är ju likgiltiga tills de blir några år, och då är de ju på pappas sida. Värre är det med en sur-gnet till bankbok som inte vill släppa till!