http://www.svd.se/nyheter/inrikes/affarsman-hittad-dod-vid-fyrhjuling_7522818.svd
Ja det är verkligen inte kul med dessa olyckor. Måste erkänna att jag själv ofta slarvar med hjälmen numera, tyvärr. Tror tyvärr att många olyckor på dessa fordon skulle ha en annan utgång med ett enkelt ryggskydd och hjälm.
Konstigt att dom flesta olyckor jämt är runt midnatt? Inte står det om han hade hjälm eller inte ? Ska det vara så svårt att inte köra på fyllan å ha hjälm å ett ryggskydd på sig?
Citat ut ST "Är det inte på tiden att diskutera krav på störtbågar för dessa fordon?"
Beklagar om detta är OT.Jag är inte helt galen i dessa hjälpmedel, hjälm och kroppskydd undantagna. Känns lite som att man kan köra som en kratta eftersom man ändå har skydd på hjulingen. Så fort nån allvarlig olycka händer ska det lagstiftas om det ena, om det andra.Varför inte lära sig behärska sitt fordon, utan att köra på gränsen och behöva ta till elektroniska hjälpmedel.Jag är lite färgad av mina år av motorcykelkörning; alla dessa nya elektroniska hjälpmedel, det är ABS (denna är gränsfall!), antispinn, antiwheelie, anti-dittan-och-dattan. Vad hände med att köra med insidan av skallen?