Jag har iallafall inte diffspärr fram på min och jag skulle bli mycket förvånad om de nya har blivit utrustad med det.
Det slarvas ofta med "diffspärr" här...Bak finns ingen differential, därför kan den ej heller spärras.Så är det säkerligen på denna maskin, precis som det är på över 90% av alla fyrhjulingar.På fyrhjulsdrivna maskiner finns det differential fram.Och på många av dessa går den att spärra helt (vanligast) eller att bromsa på diverse olika sätt.Saknas det kan man med hjälp av bromsgreppet till frambromsarna få viss diffbroms, om man övar lite.Det lilla fåtalet som har diff bak är bla nån modell av Cetek och Polaris.Polaris kallar sin funktion med enhjulsdrift för "turf", just med tanke på gräsmattor.
Någon som vet vad servicekostnaderna är på de olika servicarna och miltal?
Ingen som hittat hasplåt under och till a-armar än till dessa maskiner, eller vet ngn som tillverkar dessa för en rimlig peng? (I alu)
Det verkar va svårt när det gäller hasplåt till den - varit i kontakt med några ingen som har det. Men blev erbjuden att fixa på ett ställe då sa dem ca pris landar på 5500 kr lite dyrt tycker jag. Så jag själv kommer att fixa den under vinter ,mallar har man av plast som sitter på nu.