Första versionen med lyftpinnen frammåt (bild kommer) och som dras bakåt under flaket utav vinschen funkade inte som jag tänkt mig.Ska nu sätta lyftpinnen så den dras frammåt och uppåt istället. Typ som avesta vagnen har.Dock har ja också börjat kolla efter hydraulikaggregat för lyften istället.Men jag vill då ha aggregatet på hjulingen så jag till vintern kan använda det till å¨svänga snöbladet med.Till flaket har ja då tänkt använda en dubbelverkande kolv och till snöbladet två dubbelverkande kolvar. Jag har inte tänkt köra dessa samtidigt.I denna PDF (http://www.afmecn.com/Manager/Upload/Pic/images/Hydraulic.pdf) finns en hel del aggregat, Har inte frågar på pris ännu då ja fortfarande är osäker på vilket aggregat ja bör använda.Så frågan till er är vilket aggregat skulle du ha valt och varför?12V ska det ju så klart vara.Tyvärr är jag helt novis på hydraulik och förstår inte ett sånt schema.Tackar på förhand
Tackar.Eventuellt måla i nån bra färg är väl nästa sak att göra med flaket.Å så fixa till lite småsaker.En film på hur det funkar.