Hörde av min MC-åkande kollega vid skrivbordet brevid, att MC-åkarna åker från Millners i Tibro 17:00. Det är ju 300m från vår samlingsplats!
Stort möbelsläp får in 2 quadar folk ser inte vad ni kör och ni har ramp bak att bara köra in på..
Min skåpsläp är fyra meter invändigt och när jag hade Raptor och Renegade i tre år och skulle iväg med dessa samtidigt var det inte många millimeter över.En vanlig flyttsläp man hyr på mackar sällan är över 3,60 invändigt.Nu hade jag iofs större hjul på mina maskiner...Dock förstår jag verkligen inte varför det skall lastas och släpas, men det är å andra sidan massa saker jag inte förstår.Har man vägreggade maskiner och skall iväg en liten bit i augusti när solen skiner, varför kör man då inte? ...det är ju liksom lite det som är finessen med denna typen av träff, att man skall ha nåt mål att köra till.
I vårt fall är det bekvämlighet och av säkerhetsskäl. Då det troligen blir rätt sent inatt så är vi inte särskilt sugna på att mata 10 mil (enkel resa) på troligen en av Sveriges mest djur-rika vägar i totalt mörker. Sen tycker jag det är trevlig att sitta o tjöta skit i bilen. Åka fyrhjuling och bli hörselskadad gör man ju ändå
Min skåpsläp är fyra meter invändigt
Jag har en lapp från mamma som säger att jag inte får åka längre sträckor eftersom jag har lätt att få öroninflammation Hade jag inte åkt själv så hade jag tagit quaden.Personer med mitt lokalsinne skall inte åka ensamma, jag har problem att hitta på ica liksom