Nu ska jag inte vara för dömmande men man, 25år, fredag och klockan 01:00 luktar fylla.
Kan man få allvarliga skallskador när man har hjälm?
Ja... och exakt denna fundering ger ju en hint om varför det borde krävas utbildning typ A-kort för fyrhjuling, riskmedvetenheten är ofta lika med noll bland fyrhjulingsförare.Iaf den så kallade riskettan....och sen saknar 90% av alla på fyrhjuling förståelse för varför det finns en 20-hästarsgräns på de vägreggade...Och nej, detta är inte personligt riktat mot dig hell-man utan mer ett generellt svar och min personliga åsikt.
Det var inte riktigt så jag menade...jag tror ju inte att man är odödlig bara för att man har hjälm. Dessutom tror jag de flesta som åkt med mig, vet att jag tillhör de mer försiktiga när det gäller galenskaper. Jag blir bara jäkligt irriterad på att denna typen av artiklar gör det ju inte lättare att få vår fordonstyp mer accepterad. Man klumpar ihop alla olyckor med olika typer av fyrhjulingar, alla typer av (obefintliga)skydd, alla alkoholhalter i blodet, alla hastigheter och så ser man i statistiken att det där med fyrhjulingar, ojdå vad farligt det är! Alla som kört en skogsatv i hundra knyck vet att det knappt är jämförbart med en quad. Självklart ska det finnas en 20-hästarsgräns på vägreggade fyrhjulingar, eftersom denna fordonstyp innefattar allt mellan himmel och jord.Slå en kik på youtube så ser man en hiskelig masssa folk som gör galenskaper utan hjälp på fyrhjuling, jämfört med de som gör samma saker på en cross, t.ex.edit:stavning