Haha ja ne, raptorns "stänk skärmar" e ju bara för syns skull, en tanke slog mg, e de ingen som försökt sig på skärmbreddare på raptorn? .... Får väl googla lite!
För några år sen skulle jag prova detta med att köra i vatten.Gled ut med Raptorn i en grund vik med sandbotten och eftersom jag hade breddad bakaxel såg man ju bakhjulen väl om man kikade på dem...Tänkte (inspirerad av amerikanska splatterfilmer) att nu jävlar skall jag prova paddeldäcken!Stillastående, i med tvåan, upp med varvet, glo på ena hjulet och upp med kopplingen!På en halv millisekund fyllde jag hjälmen TOTALT med sjöbotten.Sen dess undviker jag vattensamlingar, oavsett storlek.
Ha, ha, ha, ja körning i vatten kan vara vådligt och ta en ända med förskräckelse.Jag hade en volvo "ryggsäck" i min arla ungdom, vilken fick vara med om det mesta.I golvet på passagerarsidan var ett hål på ca 40x40 cm, hålet var täckt med en extra golvmatta.Jag visste att en gigantisk vattensamling bildades på påfarten till stadens motorväg efter ett kraftigt regn, vilket var fallet denna kväll.Glad i hågen gasade jag mot platsen och såg för min inre blick vattenmassan spruta tiotalet meter ut åt varje sida som vid en färd med racerbåt.Väl framme konstaterar jag att "pölen" är rekordstor, hänryckt far jag ut i vattnet och tittar förväntansfullt över höger axel för att inte missa det stora "sprutet".I ögonvrån ser jag något svart komma mot mig snett underifrån, det är golvmattan.Mattan far över skallen på mig och upp i taket, mattan följs tätt av en vattenstråle med diametern 40x40 cm stadd under ett oerhört tryck, funnes en fotograf på plats hade jag kunnat bevisa att volvo pv:en blev ett akvarium med mig som ställföreträdande gammelgädda
Ha, ha, ha, ja körning i vatten kan vara vådligt och ta en ända med förskräckelse.Jag hade en volvo "ryggsäck" i min arla ungdom, vilken fick vara med om det mesta.I golvet på passagerarsidan var ett hål på ca 40x40 cm, hålet var täckt med en extra golvmatta.Jag visste att en gigantisk vattensamling bildades på påfarten till stadens motorväg efter ett kraftigt regn, vilket var fallet denna kväll.Glad i hågen gasade jag mot platsen och såg för min inre blick vattenmassan spruta tiotalet meter ut åt varje sida som vid färd med racerbåt.Väl framme konstaterar jag att "pölen" är rekordstor, hänryckt far jag ut i vattnet och tittar förväntansfullt över höger axel för att inte missa det stora "sprutet".I ögonvrån ser jag något svart komma mot mig snett underifrån, det är golvmattan.Mattan far över skallen på mig och upp i taket, mattan följs tätt av en vattenstråle med diametern 40x40 cm stadd under ett oerhört tryck, funnes en fotograf på plats hade jag kunnat bevisa att volvo pv:en blev ett akvarium med mig som ställföreträdande gammelgädda
HAHAHADå är ju följdfrågan, varför köra med ett jätte hål i golvet???
HAHAHADå är ju följdfrågan, varför köra med ett jätte hål i golvet? ??
Det är smart, för då kan allt vatten rinna ut den vägen.
Jaha