Nu när fenris och britsmar kommer med sina nya flashiga filter blev jag tvungen att polera upp mitt med. K&N-tvätten är ju kass. Yes funkade mkt bättre. Iväntan på inoljning: (förresten, ska man spraya både fin- och grovfiltret?)
näh men seriöst, om nu tillverkaren säger att man inte ska olja det yttre filtret så kanske man inte ska göra de, för att.... då blir det ju mindre luftflöde... ett tag.Men om man nu gör det, så tar det ju naturligtvis längre tid innan sanden letar sig in i motorn.Om man sen åker i sandiga miljöer (bland 2 feta kiosmongon idag t.ex) i en SANDGROP. Så är ju det yttre inoljade filtret bara ett plus. (ett mellanting kan ju va en lättare inoljning på det yttre, och kanske rengöra det yttre oftare, och den inre med mindre intervaller)Sen om ni tänker efter lite så borde ni ju som _mig_ använda er av avfettning initiellt för det är ju den gamla OLJAN ni vill tvätta ur eller?, självklart kan man ju naturligtvis använda yes eller vilken tvål som helst för att få bort överflödig avfettning. Jag kör med varmt vatten tills avfettningen är borta såpass att jag inte känner av den längre, sen får filtret stå en dag o torka ut på en varm plats innan inoljning. Har provat både o dränka hela filtret (me no like) får klämma livetet ur filtret och när det stått en dag så har det runnit ner sig till botten.Näh köpte en sprayburk i crossbutiken. Helt fantastiskt, blått va de me så man tydligt såg att man sprayade på det jämt och inte överflödigt! självklart får man ju massera in det litegrann.köp ryggskena, INTE BILTEMA HJÄLM och åk alltid med en MC i täten, glöm inte o bromsa med frambromsen enbart, annars dör man.
Ni har ju locken PÅ dessutom.... Det räcker att jag knäpper dit sadeln igen så behöver mitt filter tvättas.
Locken?Nä farbror, jag kör utan!
Jaha jaja dåså det var inget förlåt mössan i handen tack
Det gör Britsmar också?Du har inga vidare källor nizze