Förresten kostade de 129spänn/st.
<- smålänning, biltemas kostar 49:- (lr däromkring) Fast kan inte klaga på ditt val av märke, hade jag haft dom under nosen kanske jag slagit till också
Beröm honom inte för mycket, han blir så jävla mallig när vi ses. Han går bredbent och spänner sig o har sig...
Efter Sätratruren var det nu dags att inventera ljuddämparen. För den oinvigde består den av utifrån räknat:1. Plåthölje2. Orginallurv, ca 20mm3. Perforerat rör, ca 40mm diameter.4. En bortskramlad insats, som förr bestod av ett perforerat alurör, ca 20mm, fäst i bakersta mynningen. Sen i somras har jag ersatt aluinsatsen med ett järnrör. Utrymmet mellan röret och nr3 ovan är ju således ca10mm. Kring röret lindade jag då två stålbollar (pelles tips).Vid dagens kontroll var stålbollarna iprincip helt intakta, bara lite svart. Så jag rullade på två bollar till, eftersom jag tyckte det var lite snålt sist. Tesilen som sitter i slutet är helt oberörd av höstens åkande.Slutsats; stålbollarna på ica HÅLLER RIKTIGT BRA. Bra tips till er som vill tysta ner det lite!
Bilder Hell-man bilder.
fan. Jag har ju skruvat ihop den nu. Bilder kommer vid nästa revision, typ till sommaren
För att befästa säsongsavslutningen var det idag dags för klädtvätt. Jag spolade ju av kläder och hoj med slangen efter sätra, men först när jackan körts i tvättmaskinen insåg jag att den inte riktigt var ren innan....Jackan till vänster. Snart ska byxorna åka en sväng.