Det finns en tråd här som handlar om Polarismotorn. 500 alltså, det är som bekant samma motor som i dinli 450. Där kan du säkert hitta något lämpligt sätt att få ut mer krut i burken. Sök och se om du hittar. Har för mig att det var nått med sprängskisser i rubriken som sedan spårade ur lite.
Du måste nog kolla svettsarna på ramen och svingen först! På min 450 så tog dom bort strypning hos ÅF. Så nu går den i ca 110 kmh. Men som sakt har jag fått svettsa lite här och där...
Går i samma tankar för 700an, fick ett gäng med pengar nu som jag skulle kunna lägga lite grejor till 700an för,Går i starka tankar att turbo konvertera den i vinter, smidd kolv, big bore, ventiler mm,mmbigbore och ventiler har jag hittat, men turbo har jag inte hittat något till 700an än, man kanske får bygga sig ett eget system
Har man pengar verkar det inte vara nått problem att bränna.Sen så måste man väl köra på reace soppa för att få ut max effect där tillkommer cirka 35kr litern!
:twisted: Den jag vet något om med "brända" ventiler hade sjött sina oljebyten själv utan att föllja instruktionsboken... Så motorn nöp... :evil: Jag har en DMX 450 05:a som har gått staraxt över 400 mil utan motor krångel. Jag har kört rätt mycke motorväg på full gas i långa sträckor, 13mil...