Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: loncin 300 förgasare  (läst 2277 gånger)

Utloggad meanmachine

loncin 300 förgasare
« skrivet: 17 maj 2012 kl. 02:10:51 »
Hej jag har en loncin lx300st och jag undrar hur många millimeter förgasaren är och om man väljer en som större kan jag få ut mer effekt då.

mvh Niklas

Utloggad Fra55e

SV: loncin 300 förgasare
« Svar #1 skrivet: 17 maj 2012 kl. 20:21:54 »
Jag har en likadan maskin och undrar samma sak, original membranförgasare är ju ingen hit direkt.
Gäller ju att hitta någon trottelförgasare som passar. 
Mer effekt lär man få. Är din original förövrigt meanmachine?
Cf Moto 500 -14
Loncin 300cc -09 såld

Utloggad bjare

SV: loncin 300 förgasare
« Svar #2 skrivet: 18 maj 2012 kl. 01:44:59 »
Kort och gott kommer ni få mer respons och eventuellt någon uns vrid.
Den lär låta bättre, mer än vad den kommer gå.

Ämnet är hett i crossvärlden och svaren har blivit liknande.

Lufttillförsel, munstycke och krök är vad som gör skillnad. På denna modell.
Ventiler och kam kan jag inte svara till tyvärr.

Utloggad Fra55e

SV: loncin 300 förgasare
« Svar #3 skrivet: 18 maj 2012 kl. 13:26:11 »
Enligt Salle så är det det lilla munstycket som behöver bytas och den måste lämnas in och borras bort (om man inte fixar det själv).
Så då kan man ju lika gärna köpa en ny "riktig" förgasare tänkte jag.
Cf Moto 500 -14
Loncin 300cc -09 såld

Utloggad bjare

SV: loncin 300 förgasare
« Svar #4 skrivet: 18 maj 2012 kl. 23:54:54 »
Enligt Salle så är det det lilla munstycket som behöver bytas och den måste lämnas in och borras bort (om man inte fixar det själv).
Så då kan man ju lika gärna köpa en ny "riktig" förgasare tänkte jag.

Hur menar du??
Du får inga hästkrafter genom att enbart byta tomgånsmunstycket. (det lilla)

Viktigt är att man strävar efter "många bäckar små" om man jagar effekt ur dessa.
Det blir alltså ett par saker du bör göra. Att bara byta munstycke är ingen höjdare.

Speciellt inte tomgångsmunstycket i hopp om effekt..

Varför måste man borra bort det förresten?
Jag har samma knasare på en desert storm och det lossas med hylsa eller skruvmejsel.

Om du köper en annan förgasare så måste du ändå ställa in den. Luft och bränsle.
Sikta på annat luftfilter och större högfartsmunstycke tillsammans med krök så ska du se.

Är det den vanliga vägmodellen? Då kan du dreva också.
Då blir karaktären och hastigheten lite mer spännande.

Extrema skillnader blir det ju inte men alltid kul med förbättring. :)

Utloggad Fra55e

SV: loncin 300 förgasare
« Svar #5 skrivet: 25 maj 2012 kl. 21:31:35 »
Jag har inte skruvat isär denna förgasare så kan inte säga om det stämmer eller inte, jag maila han och fråga vad man kunde göra för att få lite mer fart på den modellen.
Och det var det svaret jag fick att det var det lilla munstycket. Antog att han visste vad han pratade om.

""lilla munstycket som är fel inte den stora och det går tyvärr inte att byta du
måste skicka hela förgasare till mig då borara vi den åt dig och skicka
tillbacka den till dig
m v h
salle""
Cf Moto 500 -14
Loncin 300cc -09 såld

Utloggad bjare

SV: loncin 300 förgasare
« Svar #6 skrivet: 28 maj 2012 kl. 18:55:52 »
Om du öppnar förgasaren och tar en bild så kan jag hjälpa dig. ()p
Det är alltså högfart/huvud-munstycket som är aktuellt.

Men om man gör större ändringar då kan man börja tänka på lågfart/tomgångs-munstycket.

För enkelheten så kan du trycka in ett öppnare filter och större huvudmunstycke.
Alltså. Hastigheten kommer säkerligen vara den samma. Men gasresponsen blir annan.

Lite vrid, reaktion, respons, tryck på låga varv, segdra växlarna osv blir det.

Sen låter den lite tuffare och ger lite extra knatter men det är bara för finsmakare. :D
Man måste nog förvänta sig det för att uppleva det som en skillnad mot tidigare.

Utloggad bjare

SV: loncin 300 förgasare
« Svar #7 skrivet: 28 maj 2012 kl. 19:03:43 »
Det är inte säkert att du har denna renaren/dämparen i kröken på din modell.
Sitter inne i ljuddämparen på en del, men här sitter den mitt inne i kröken.

Ingen märkbar effekt utan. Men den puttrar rätt högt utan.
För den som är intresserad.

Det krävs inte. Men utan att öka högfarts/huvud-munstycket så blir den klen.
Klen på låga varv. Kasst vrid osv. Så det bör man öka upp lite.
Men fortfarande krävs det inte att det lilla/lågfarts/tomgångs-munstycket bytas.


« Senast ändrad: 28 maj 2012 kl. 19:05:36 av bjare »

Utloggad Fra55e

SV: loncin 300 förgasare
« Svar #8 skrivet: 30 maj 2012 kl. 22:56:03 »
bjare vad har du för storlek på högfartsmunstycket?
En bild på om du har öppen filter hade vart kanon  ()p
Jo det sitter något liknande inne i dämparen på min modell,har låtit den sitta kvar.
Cf Moto 500 -14
Loncin 300cc -09 såld

Utloggad bjare

SV: loncin 300 förgasare
« Svar #9 skrivet: 31 maj 2012 kl. 19:54:35 »
bjare vad har du för storlek på högfartsmunstycket?
En bild på om du har öppen filter hade vart kanon  ()p
Jo det sitter något liknande inne i dämparen på min modell,har låtit den sitta kvar.

Jag kör inte med sådant filter, tycker det släpper in för mycket skit.
Original duger långa vägar för mig men har lite större högfartsmunstycke.

När jag hade originalmunstycke så tejpade jag alltid luftfiltret vintertid.
Eltejp, 1/5:e del ungefär. Fungerar lite som en chock i konstant läge. :lol:

Fick problem med förgasaren förra året..
Egentligen tror jag att något har spruckit och släpper in tjuvluft.
Jag hittade aldrig problemet men ökade lågfartsmunstycket också så det blev bättre.

Minns inga storlekar tyvärr men den lokala moppeaffären beställde hem rätt storlek.
Chansade och köpte 3st därför man vet ju aldrig, den kanske vill ha större.

 


Online just nu.

206 gäster, 2 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Atheos, Erlander,
Flest online idag: 237. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Quad450sp: Access 450 sp
    10 mars 2019 kl. 16:37:58
  • Nicke86: Ingen som har nån aning om det??!!
    21 februari 2019 kl. 19:34:59
  • goranP: Testar
    20 februari 2019 kl. 22:38:09
  • Nicke86: Någon körning i uppland i vår?
    18 februari 2019 kl. 17:31:20
  • Cummins: Skitiga variatorer som behöver rengörning.
    3 februari 2019 kl. 11:31:08
  • Högdahl: Böjd växelspak?
    2 februari 2019 kl. 20:25:25
  • Matte2019: Någon som har erfarenhet av det?
    2 februari 2019 kl. 15:15:09
  • Matte2019: Polaris Sportsman 800 som blivit mer trögväxlad
    2 februari 2019 kl. 15:14:57
  • Cobra78: Fartbegränsningen på en cfmoto 450 2017, har testat koppla ut de kablar som skall göra så den inte spärrar farten, men utan resultat??
    28 januari 2019 kl. 16:17:56
  • Hydro: Dakar på söndag!
    3 januari 2019 kl. 22:00:12
  • Ljungan: Hej alla
    31 oktober 2018 kl. 20:07:34
  • Cummins: 365 dollar.
    26 oktober 2018 kl. 00:28:18
  • tatto9709: Letar efter kabel mattan hela till outlawn 500 ny kostar fem tusen
    25 oktober 2018 kl. 18:36:11
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallå i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: Hallå
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme