Goes 520 steel2011208 mil.Ska nu in på 100 timmars service.Avstrypt.Problem : -Knapp till diffspärr låser inte ibland i läget "diffspärr ur" som lite senare blir ett garantiärende(hoppas jag).-Bromsarna gnäller lite ibland.Fixade problem : -Bromsljuskontakt fotbroms lagad.-Avhoppad slang mellan förgasare och luftburk åtskruvad.-Smält hål i bakre ventilationsrör till variatorn lagat.-Örsnibbar på fotstegsplast fram lagat.-Skruvar till dragkrok gängat upp sej.Fixat allt själv.
Men vad är det för jvla skithojjar ? Hur kan det vara så mycket olika problem? Hänger väl tyvärr ihop med priset trots vad å-säljarna försöker tuta i oss spekulanter. "Nä serru, det var länge sen kinahojjarna bara var skit. Nu är de som vilken Honda som helst. Precis som på 70-talet när ingen vågade prova Toyota fast det är världens bästa bil. 3 års garanti, inget att tveka på. Å du, du får ju plog/surfplatta/raggsockor på köpet" Bara att inse, ska det funka kostar det. Men - bara vid inköpstillfället. Reservdelskostnad på min 06:a Suzuki är för närvarande noll kronor och jag får tillbaka ungefär lika mycket som jag gav för den vid ev. försäljning. Finns det alls några spekulanter på en sju år gammal CF/Goes? Undrar vad totalkostnad per år hojjens livslängd blir CF 500 ED kontra Can Am 500..? Eller CA 400 räcker väl gott som det bättre alternativet. Några gissningar?men om man inte har 100 000 kr på banken utan måste låna pengar för att köpa märkesmaskin vad kostar inte det ,sen finns det vad jag vet många märkesmaskiner som får lämnas in på garanti om man läser lite.låt folk köpa vad de vill för vilka pengar de vill.ska man inte använda den dagligen så är kineserna ett bra alternativ.Men detta har väl diskuterats vid flertal tillfällen på detta forum så det borde väl räcka snart
Men detta har väl diskuterats vid flertal tillfällen på detta forum så det borde väl räcka snart
Oh nej, det kommer alltid finnas märkesåkare som blir kränkta över oss som gav halva priset men har lika kul och lika mycket fel.För som du säger, en märkesmaskin går också sönder, det kan ingen låtsas som annat. Det är bara att läsa i märkeskategorierna.Jag ser det som avundsjuka.