Click Here!
Bra på däck, höjningssatser, breddningsbultar med mera
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Guide: Så byter du din kamkedja - Dinli 450  (läst 13301 gånger)

Utloggad markusb

Guide: Så byter du din kamkedja - Dinli 450
« skrivet: 11 maj 2012 kl. 23:03:14 »
Tänkte försöka mig på att krita ihop en guide hur man byter kamkedjan på dinli 450.
En del har frågat om detta, inklusive jag själv, och så svårt är det inte om man går lugnt och metodiskt tillväga.

Jag byter kedja dels för att jag inte vet hur långt den har gått (hojen har rullat 1260 mil och kedjan kanske aldrig är bytt) samt att jag fått det omtalade ljudet att det slamrar och lever om från den sidan av motorn. Ljudet på min hördes på tomgång och vid gas strax ovanför tomgång.

Verktyg som behövs är,
Hylsnyckelsats (8,10,12,14,17,19 och en 27mm krafthylsa)
Mutterknack! (muttermaskin)
Skruvmejslar
Gummiklubba
Näbbtång
Trasor
Oljebalja
 
Olja, filter och ny kamkedja behövs oxå.
Eventuellt även en kedjeguide om din blivit sliten.
 
 
 
Tvätta hojen så det inte finns sand och skit runt motorn och under soppatanken. Rasar sand och elände ner i motorn så blir det mycket jobb. Blås med tryckluft om du har det för att få bort så mycket som möjligt.
 
Töm hojen på olja. Jag tömmer alltid både motor och oljetanken. Det behövs en insexnyckel och en 17mm hylsa för pluggarna. Ta även bort oljefiltret som sitter bakom kåpan på bilden nedan. Använd 8mm hylsa. Håll koll på fjädern som sitter bakom filtret, den ska dit sen igen.
 

 
Plocka sedan bort plastkåporna fram. Lampan, sidokåporna samt kåporna vid kylaren.
10mm hylsa behövs till detta. Det sitter två dolda skruvar under kåpan ovanför lampan.
Man får peta upp plastkåpan med en mejsel för att komma åt dom.
 
Sen ska tanken bort. Stäng av kranen och lossa stjärnskruvarna som håller den. Ta näbbtången och lossa klamman runt slangen. Dra av slangen som går framåt och ner till soppafiltret. Tanken sitter med 4 skruvar, lossa dom. Sen är det bara att lirka bort den, och kranen med två slangar som ska följa med.
 

 
 
Lossa ljuddämparen, röret samt 2-till-1 skarven efter krökarna.
 

 
Lossa skruven till oljeröret. Håll koll på dom två kopparpackningarna!
Ev får du lossa lite på ringklämmorna som håller krökarna i cylindern, så krökarna går att flyttas upp lite för att få ur denna skruven.

 
 
Ryck ur tändhatten och häng den åt sidan. Innan jag lossade kåpan passade jag på att torka med en trasa på ramen, styret och allt som är ovanför och i närheten av kåpan, för att få bort den sista smutsen så inget kan trilla i motorn.
Lossa dom fyra skruvarna som håller ventilkåpan och lyft av den. Ha koll på packningarna runt skruvarna. Dra av kåpan och lägg den åt sidan. Ta även bort den stora svarta packningen om den ligger kvar på motorn. Vill du byta den så gör det. Jag bytte inte min (jag bytte ingen packning alls under kedjebytet) och allt är lika tätt som innan sålänge någon packning inte skadats vid demonteringen. Egentligen ska inte packningar återanvändas men oftast funkar det bra om man inte skadat dom.
 

 
Nu ska motorn vridas till TDC, dvs kolven i sitt högsta läge i cylindern.
 
Lossa plastpluggarna på svänghjulsidan och vrid med 19mm hylsa på muttern i hålet i mitten tills du ser ett "T" mitt i det lilla hålet.
Kolla oxå så armarna på kammarna står rätt ut åt var sitt håll.
 

 
 
"T" ska vara precis mitt för markeringen, inte sträcket innan T.

 
 
Kammarna pekar rätt ut åt respektive håll. Då är ventilerna stängda.
 


Lossa lite på skruven i mitten på spännaren med en 10mm hylsa. Skruva sedan ur dom andra med 8mm hylsan. Ta bort spännaren.
 
När den är lossad så ska armen gå ut till maxlängd och du ska inte kunna trycka in den för hand.
 

 
Lossa skruven och testa så spännaren går att skruva tillbaka. Gör det med en vanlig mejsel som är runt 3-4mm bred klinga på.
Det ska gå tungt och när du släpper på mejseln ska spännaren gå ut till maxläge igen. Då är den okej.
 

 
 
Lossa clipset runt den här slangen och dra sedan av slangen. Sitter bakom fotbromsen.
 

 
Skruva bort kåpan det står dinli på. Du får knacka på den försiktigt med gummiklubban till den lossnar. Här bakom finns kopplingen och några drev, bla det undre drevet som kamkedjan ligger runt.
 

 
Så här ser det ut bakom.
 

 
Det lilla drevet jag skrivit ut på ska plockas bort. Jag försökte med 1/2" spärrnyckel samtidigt som jag låste dreven men vågade inte ta i tillräckligt för att få loss muttern. Var rädd att skada tänderna på dreven. När jag släpade fram mutterknacken och 27ans krafthylsa släppte den på 2 sekunder! Behövde inte ens låsa dreven.
Så mutterknack rekomenderas starkt till detta.
 
Drevet är borta.
 

 
 
Lossa nu stödet ovanför kammarna. 8st bult, använd 8mm hylsa.
 

 
När stödet ska tas bort så gäller det att ha koll på dom två halvringarna som sitter i lagerna. Vinkla försiktigt upp stödet och ta hand om dessa två.
 

 
Släng grejjerna åt sidan, gärna på en trasa så dom inte blir skitiga.
 

 
Nu ska kamkedjan bort.
Jag började med att lyfta upp insugskammen så jag kunde lirka bort kedjan från den. Sedan lyfte jag avgaskammen och fick kedjan förbi den.  Jag håller kedjan mellan dreven och sänker ner den så långt jag kan utan att tappa den.
Nu finns det så mycket kedjeslack vid det undre drevet att kedjan går att lirka förbi drevet och axeln, sedan drar du bara upp den och slänger den åt sidan.
 
Gammal kedja överst, ny kedja underst
 

 
Det syns att kedjan sträckts en del. På ca 20 länkar handlar det om millimetrar! Det är därför det har slamrat lite i motorn på sistone.
 

 
 
Dubbelkolla att T inte flyttat sig när du grejjat. Om det flyttat sig så vrider du den på plats med 19mm hylsan igen.
 
 
Ta den nya kamkedjan och trä ner den uppifrån kammarna ner till det undre drevet. Du får lirka och grejja lite.
Se till så att den ensamma guldmarkeringen på kedjan hamnar EXAKT mitt i pricken på drevet! Inte en enda kugg fel får det vara. Isåfall är det bara att flytta kedjan tills det blir rätt.
 

 
Böka nu lite med att få på kedjan på respektive kamdrev där uppe, och se till så att det blir monterat EXAKT som denna bilden,
 

 
Kolla på skissen i mitten av dreven uppe hur kammarna ska stå, båda pekar utåt.
 

 
I det läget ska dom två guldlänkarna på kedjan passas in exakt mitt i pricken på respektive drev. Det var lite knixigt men gick. Dra och slit inte för mycket i kedjan så undre drevet snurrar för då ändras TDC-läget.
 
Så här ser det ut när alla markeringar stämmer efter monteringen.
 

 

 

 
När kedjan väl kommit på så kolla alla tre markeringar så dom står exakt rätt, mitt för respektive prickar. Om inte, gör om. Är det ok så börjar återmonteringen av allt.
 
Just det, min kedjeguide såg ut som ny så den brydde jag mig inte om att byta. Passa på att kolla din när kedjan är borta.
Det är den svarta långa plastbiten precis till vänster om kedjan i bilden som beskriver timingen. Där kedjan löper mot plasten den ska det vara ca 1mm försänkning i guiden som kedjan ligger i. Är det nerslitet och djupare än så bör den bytas. Guidens skruv kommer du åt genom att lossa kopplingen. Bakom den sitter skruven som håller kedjeguiden.
Är du osäker så kolla servicemanualen till motorn. Finns att tanka ner här på forumet.
 
 
 
Montera tillbaka halvringarna och stödet ovanför kammarna. Ta inte i för hårt på dom 8 bultarna. Enligt manualen ska dom dras med ca 10Nm har jag för mig, "lagom" hårt med en 1/4" spärrnyckel typ ;)
 

 
 
Nu monterar du spännaren. Det gör du genom att ta en rätt kort mejsel och skruvar tillbaka spännarens arm några varv. Bara tillräckligt för att få dom två bultarna att kunna ta gänga. När dom gjort den så skruvar du tillbaka spännararmen med mejseln. Alltså skruvar så spännaren är i sitt kortaste läge. Håll kvar mejseln och skruva samidigt åt dom två bultarna som håller spännaren på plats. Ta inte i för mycket.
 

 
När dom sitter så kan du släppa på mejseln och låta spännaren gå ut och trycka mot kedjeguiden igen.
 
Om du trycker på kedjan mellan dreven så ska det vara rätt bra spänn på den.
 
Skruva tillbaka tätningsskruven och aluminiumbrickan på spännaren.
 

 
Nu är det klart med kedjan, dax att kolla så det blev rätt!
 
Dra runt motorn med 19mm hylsan i hålet vid svänghjulet (hålet under T-markeringen).
Dra runt motorn flera varv och se till att kolven inte går i ventilerna. Jag fegade rejält och drog nog ett tiotal varv tror jag. Om det är fel så blir det ju så dyrt och jobbigt.
 
Har du tändstiftet i (det hade jag) så går det tungt bitvis på varvet (när kolven går upp och komprimerar) men det ska aldrig ta stopp. Tar det stopp är något fel och du har troligtvis satt kedjan fel så kolven slår i någon ventil. Riv och gör om allt isf!!!
 
Känns det bra så är det bara att återmontera allt. Gör alla steg baklänges så blir det bra. Dra inte dom små skruvarna vid kammarna/ventilkåpan för hårt bara!
 
När muttern till drevet bredvid kopplingen ska återmonteras körde jag med mutterknacken, men jag körde inte som en dåre utan "duttade" lite på strömbrytaren.
Motsvarande vad som behövdes för att lossa den i typ. Mutterknacken drar 325Nm står det på, och muttern ska dras med 110-130Nm enligt servicemanualen. Kom inte på nåt idiotsäkert sätt att låsa dreven så jag valde att köra "lagom" med mutterknacken istället. Kör man görnet med den så kan man nog mosa gängorna på veven och det blir ungefär lika kul som en bakfylla..... ta det lugnt.
 
När allt är ihopskruvat så fyller du i ca 2 liter olja i oljetanken (glöm inte dra dit pluggarna innan ;) ).
För att få motorn att surpla i sig oljan så ska oljeslangen nypas åt och motorn ska köras på tomgång i 5-10 sekunder. Stäng av och släpp sedan oljeslangen och ett pysande/surplande ska höras. Då vet du att oljan gått in i motorn. Om inte ljudet hörs, nyp åt igen och starta i några sekunder, stäng av, och släpp slangen.
 

 
Använder två träbitar för att få bra tryck om slangen och för att inte skada den med någon tång.
 
När du startar motorn första gången efter kedjebytet (samtidigt som du nyper åt slangen) så lyssna efter missljud i motorn. Om något låter illa, stäng av direkt och hitta felet!!
Inget bör vara fel om timingmarkeringarna stämde, inget skit/skruvar/brickor ramlat i motorn osv.. men man vet aldrig. Lyssna på motorn! Och kör bara på tomgång tills du fått runt oljan ordentligt.
Startar den inte? Du glömde inte slå på soppakranen va?
 
När motorn tagit olja så fyller du på lite till i oljetanken. Ca 2.8 liter totalt ska det bli, kolla stickan mellan småfyllningarna.
 
Ut och varmkör och testa lite så allt funkar, kolla sedan oljenivån igen och fyll på tills det är bra nivå.
 
På med hjälmen och ut å grisa med din nya kamkedja!
 
Hoppas guiden kan vara till hjälp för er. Har jag fått med några fel så säg till så uppdaterar jag detta inlägget. Fyll gärna på med andra tips om kamkedjebyte och allt som hör till.
 
Jag rullade ca 4mil efter bytet igår och inte en tillstymelse till skrammel. Det var alltså den gamla uttöjda kedjan som orsakade det för mig innan.
« Senast ändrad: 12 maj 2012 kl. 09:50:03 av markusb »

Utloggad Kungtommy

SV: Guide: Så byter du din kamkedja - Dinli 450
« Svar #1 skrivet: 11 maj 2012 kl. 23:42:39 »
Skitbra guide som många kommer ha nytta av  ()p :djump: ()p :djump:

Utloggad Dr Mumin

  • Drömmer om en Monstra Ax 300 Kamelryttar edition med extra Bling
  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 345
  • Totalt antal gillanden: 0
  • Tänker Sol i allt elände...
    • Visa profil
SV: Guide: Så byter du din kamkedja - Dinli 450
« Svar #2 skrivet: 12 maj 2012 kl. 08:47:29 »
Riktigt bra guid ett tips e väl att ställa motorn i läge T redan innan man plockar av kedjan skulle en ventil stå öppen när du vrider runt motorn efteråt kan de bli väldigt fel  :tickedoff
Ja en klämmig signatur ska man ju ha....

Utloggad markusb

SV: Guide: Så byter du din kamkedja - Dinli 450
« Svar #3 skrivet: 12 maj 2012 kl. 09:25:14 »
Hur menar du Mumin?
Förstår inte vad som kan bli galet. Sålänge kolven står i övre läget och kammarna pekar rätt ut efter monteringen är det väl lugnt? Du tänker att kolven är på andra halvan av dom två varven och en ventil ska vara öppen? Det kan väl inte hända om man ändrat kammarna för hand och sett till så markeringarna stämmer?
Rätta mig gärna med en förklaring om jag tänker fel.
 
EDIT: Eftersom jag är osäker så ändrade jag i guiden så något ev fel inte begås av någon som följer den.
« Senast ändrad: 12 maj 2012 kl. 09:46:45 av markusb »

Utloggad Pv544

SV: Guide: Så byter du din kamkedja - Dinli 450
« Svar #4 skrivet: 12 maj 2012 kl. 11:57:35 »
Väldigt bra gjort att skriva ihop detta och bra bilder! 
 ()p ()p ()p
Can-Am Outlander 800XT -07
Can-Am Outlander 650XT max -07

tidigare: Linhai 300, Kymco mxu 300

Utloggad markusb

SV: Guide: Så byter du din kamkedja - Dinli 450
« Svar #5 skrivet: 12 maj 2012 kl. 12:30:19 »
 :headbang:
Hoppas att många får nytta av den och kanske blir av med lite osäkerhet inför bytet.
Själv var jag lite nervös för hur det skulle gå innan jag satte igång. Har ju aldrig grejjat inne i en så pass ny och avancerad motor förr, men så svårt var det inte som sagt.
 
Denna guiden gäller även polaris 500 motorer som är samma motor som denna.
Kedjan jag satte dit är just en polaris (iaf deras ettikett på påsen) och är betydligt billigare att importera för den som vill spara en slant  ()p
Mina sparade kedjeslantar ska gå till nya bakdäck nu.
 
Just det, jag lägger inte upp nån annons men för den som vill ha tag på en kedjeguide så har jag en ny liggande. Kostar 750:- plus frakt här hemma i svedala, jag kan släppa min för runt 400 spänn så har jag gått +- noll på den (import). Sprillans ny alltså.
 

Utloggad Delarium

SV: Guide: Så byter du din kamkedja - Dinli 450
« Svar #6 skrivet: 14 april 2013 kl. 20:25:47 »
Kanonguide! Har en fråga, trots jag har en annan maskin... Men spännaren för kamkedjan "guiden", är det den man spänner? Hur vet man att man spänt tillräckligt?
Hyosung TE450 Rapier -08
- Sänkt fram och bak
- Avstrypt, egengjord quitecore
- Douglas Redlabel 10" med Maxxis Spearz 165/70-10, 255/40-10
- Dekaltrimmad till +40HK

SMC CBW 300 -06 (såld)
SMC Ares 170 -04 (såld)

Utloggad markusb

SV: Guide: Så byter du din kamkedja - Dinli 450
« Svar #7 skrivet: 14 april 2013 kl. 20:37:41 »
Den spänner automatiskt med en fjäder.
Du drar ihop den vid montering sedan håller den kedjan spännd.

Utloggad Delarium

SV: Guide: Så byter du din kamkedja - Dinli 450
« Svar #8 skrivet: 14 april 2013 kl. 21:49:40 »
Den spänner automatiskt med en fjäder.
Du drar ihop den vid montering sedan håller den kedjan spännd.

Kanon, tackar. Det besvarar min fråga :)
Hyosung TE450 Rapier -08
- Sänkt fram och bak
- Avstrypt, egengjord quitecore
- Douglas Redlabel 10" med Maxxis Spearz 165/70-10, 255/40-10
- Dekaltrimmad till +40HK

SMC CBW 300 -06 (såld)
SMC Ares 170 -04 (såld)

Utloggad berra_88

SV: Guide: Så byter du din kamkedja - Dinli 450
« Svar #9 skrivet: 26 april 2013 kl. 20:56:24 »
Hade mycket hjälp av denna guide :) det ända jag inte fick till va de där med slurpandet från oljan när man hade kört den på tomgång första gången. Testade tre gånger utan slurp men såg sedan att det inte va nån olja alls på Stickan så de hade löst sig ändå! :)


Tack för bra Guide :)

Utloggad Nybbe

SV: Guide: Så byter du din kamkedja - Dinli 450
« Svar #10 skrivet: 26 april 2013 kl. 21:26:21 »
Hade mycket hjälp av denna guide :) det ända jag inte fick till va de där med slurpandet från oljan när man hade kört den på tomgång första gången. Testade tre gånger utan slurp men såg sedan att det inte va nån olja alls på Stickan så de hade löst sig ändå! :)


Tack för bra Guide :)
Jag hoppade det där med slurpandet, precis som du skriver så försvann oljan på stickan så det var bara att fylla på mer tills motorn var mättad..

Utloggad markusb

SV: Guide: Så byter du din kamkedja - Dinli 450
« Svar #11 skrivet: 26 april 2013 kl. 23:50:56 »
Kul att guiden kom till användning ()p

 


Online just nu.

183 gäster, 5 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
monster, GeFeldz, siskan, skogsvarelse, Bjursing,
Flest online idag: 201. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
  • Jupiter: Nu vet du inte vad du talar om. Så vi säger så.
    12 juli 2018 kl. 20:13:02
  • skogsbonne: man har ju inte bandage för att få hästar så vad spelar det för roll om ni kört maskiner i bänk? används för att slippa värmen på ett visst område
    12 juli 2018 kl. 19:18:07
  • Jupiter: En motor utgår man alltid från att den är varm, kalla gaser passar i andra avseenden.
    10 juli 2018 kl. 21:14:54
  • Jupiter: Vi har kört ett flertal racebilar i bänk där just bandage har testats, ingen skillnad what so ever. Däremot vill de som säljer skiten slå i folk att man får snabbare gasväxling om man sätter bandage.......
    10 juli 2018 kl. 21:13:56
  • Cummins: Jupiter nu tror jag att du ska utveckla dina hjärnceller. Tycker du ska läsa på ang kalla och varma gaser, och flödeshastighet.
    10 juli 2018 kl. 01:47:25
  • Jupiter: Jasså? På vilket vis?
    9 juli 2018 kl. 20:48:06
  • skogsbonne: fast det hjälper ju?
    9 juli 2018 kl. 19:39:13
  • Jupiter: ”Enbart”
    9 juli 2018 kl. 19:23:53
  • Jupiter: Det finns överhuvudtaget inga fördelar med avgasbandage. Googla på testet Cycle World gjorde, en art en utseende grej. Inget annat.
    9 juli 2018 kl. 19:23:34
  • Cummins: Fördel, det sänker värmen där det är monterat. Nackdel, det som är lindat rostar bort jävligt mycket fortare.
    9 juli 2018 kl. 01:15:28
  • Tictic: Kan man använda avgasbandage på hjuling? För nackdelar?
    8 juli 2018 kl. 22:42:01
  • rally nizze..: behövs allt regn nu
    4 juli 2018 kl. 10:26:51
  • Högdahl: Trött på detta jävla vädret nu,om det ändå kunde bli regn
    3 juli 2018 kl. 16:19:51
  • jörgen karlsson: behöver en sadel till min reinmech 175 mototec min stulen ! någon som vet ?
    2 juli 2018 kl. 08:07:09
  • rally nizze..: variatorn kanske
    23 juni 2018 kl. 11:14:52
  • Tictic: Den har inte druckit många droppar på 5 månader... Bytt kopplings lamell och nu är det något som klunkar inne i maskinen på tomgång
    23 juni 2018 kl. 10:51:26
  • Beangan: Klunkande ljud?? Är den törstig på midsommar?? :D
    22 juni 2018 kl. 23:58:49
  • Tictic: Jippie.. Trevlig midsommar.. Klunkande ljud i hjulingen..... Suck...
    22 juni 2018 kl. 22:46:43
  • Högdahl: Nej dom håller till på Gunnevi
    22 juni 2018 kl. 14:56:33
  • rally nizze..: Hillringsberg största 14is festen i Värmland
    22 juni 2018 kl. 13:17:09
Click Here!
Bra på däck, höjningssatser, breddningsbultar med mera
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme