Miljövän, naturmänniska kan man vara utan att vara rabiat hatare av de som använder naturen på ett sätt som "naturmupparna" inte accepterar.Kan tillägga att i ett samtal/förhandling är man klumpig om man använder uttrycket naturmupp eller liknande, men som ett samlingsnamn i ett forum som detta funkar det bättre, kort, koncist, och alla förstår vad man menar.
Naturmuppar är vi allihoppa - fast med lite olika intressen!Själv tillhör jag kategorin "NATURMUDDARE"
Vad har hänt? Från att du var en jätteglad skojfrisk kille till bara arg och provocerande? Vem sida är du på egentligen? Och ang. skogbranden. (Ej riktat till någon) Det är alltså okej att leka Gud för det större goda? Då kanske man skulle börja skjuta av arbetslösa också, då de är en kostnad för samhället och jorden är ändå överbefolkad. Bara avla på genetiskt friska/hälsosamma människor? ( Skämt alltså) Men problemet är att varje individ tror de är Gud! Att man med all rätt kan göra vad man vill och när man vill bara ingen upptäcker en. Det är mäsklighetens problem enl. mig.
Ja, vi snöar alla in oss på vårt, t.ex. så eldar naturmuppar upp skog och mark samtidigt som de ser rött om en ATV gör spår i marken (som grodor sedan kan befolka).Samma skog som vi knappt får beträda med motordrivna fordon SKALL köras sönder och samman i samband med och efter avverkning, för att det gynnar tillväxten av ny skog, då är det plötsligt OK att totalt förstöra alla habitat oavsett sort. (Jag vet, det lämnas lite skog här och var där det finns skyddsvärda habitat)Visst är det konstigt, men man får väl helt enkelt finna sig i att det finns olika intressen.Det enda som denna tråd ovedersägligen ger vid hand är att det är samförstånd och lagliga körområden som är lösningen på de lagbrott vi nu alla mer eller mindre begår med våra rekreationsfordon.
För att återkomma till Almnäs, jag är ÅF och jag vet nog 2-3 andra ÅF och jag själv som gladeligen skulle sponsra ett sånt område. Spons tillsammans med ideella krafter kunde bära ett sånt område och göra det till vårt paradis på jorden