tur att ni inte kör med i vårt gäng för då hade ni nog fått nippran, för när vi kör då kör vi, vi stannar inte och vänder för att där råkar stå ett litet träd ivägen utan vi kör över det bara. jag vet det låter provocerande men vi har hus, jobb, familjer och andra hobbys så vi har varken tid eller energi till att starta en diskution med våran kommun om en laglig led, så enkelt sagt vi bara kör. sen givetvis så dödar vi inte massa djur och liknande under våra körningar.lagliga leder tror inte jag är lösningen, för om det finns fler som jag så söker vi ständigt nya utmaningar, och att köra i samma spår var gång ja då är det ingen utmaning. och va fan håll med om att lite spännande är det när man kör där man inte får.sen tror jag inte att detta med olaglig körning i skog är något stort problem i vårt land, häromkring har jag aldrig hört ett ont ord om fyrhjulingar, eller är det som så att skåningar ser lite mellan fingrarna när det gäller det mesta.
Haha du är för skön! Hoppas du resonerar på samma sätt när någon slår sönder din bil Jag skulle inte tveka att göra det som du resonerar. Ne hoppas någon markägare spänner upp en vajer eller skjuter på er
jaas... är det verkligen så att man ska hoppas på att någon skadar sig? jag förstår rapids resonemang men tycker det är fel. Oavsett om man är öppen som rapid i sitt skrivande eller om man bara kör fram i skogen så är det ju samma sätt som man gör det på... inte sant? men finns det en laglig led och någon väljer att köra utanför den så är det ju en annan sak... då sak det stoppas med alla medel.. =)
Jag tycker du är mycket förnuftig i dina resonemang! Hur visar man att man stödjer och vill ha fler lagliga leder i sin kommun? Ska man hänga på telefonen och tjata eller finns en större grupp "typ facket" som driver på såna här frågor?
Det är inte om han är öppen i sitt skrivande eller inte som stör mig. Jag har själv kört MÅNGA timmar där jag inte får. Men jag väljer mitt spår efter hur terrängen ser ut, är det ungskog kör jag en annan väg och så vidare. Han resonerar ju så att han bara kör och skiter i andras egendom vilket faktisk skogen är. Jag tycker precis som många att det finns för lite lagliga områden och att terrängkörningslagen är förlegad, man får tillexempel rida vart man vill och det ger i våta marker betydligt större markskador än en atv som kör vettigt. Men detta ger inte en atv förare rätt att skita i allt annat och köra bara för det är kul. Att sedan skylla på jobb och familj och en massa skit för att inte vilja arbeta för en led är ännu dummare. Vill man utöva sin hobby får man väll för fan jobba för det men det är ju typskit medel svennson han ska bara ha och ha men vill inte vara med och bidra själv!Och ja jag är aktiv/drivade/styrelsemedlem i flera olika klubbar så jag jobbar iallafall för mina intressen!
Ni måste tycka jag är den mest korkade person som har gått i ett par skor just nu va?Ingen fara det har ni all rätt till, jag vet att jag är en fruktansvärt provocerande person och många av mina inlägg blir välldigt fel.Givetvis så kör vi INTE runt och förstör i skogarna, tex vi kör aldrig igenom planteringar, ungskogar, hagar och trädgårdar mm. Även om det har hänt att vi har kört ut på ett hygge och vi ser att oj här va det små graneplantor, ja då tar vi oss försiktigt därifrån.Men vi är samtidigt inga strikta lagföljare iheller, kommer vi körandes på en grusväg och vi ser en cool backe eller ett fräckt surhål, ja då kör vi in där och börjar inte fundera på om det är karl-göstas eller sven-inges mark. Och vad som är lagligt eller inte lagligt.Sen det här med att spänna upp vajer eller skjuta oss, skärp er för fan. Man kan faktiskt prata med en enkel ton till folk. En gång när vi körde cross på en grusväg här hemmavid så kom där ut en gubbfan ur ett hus och börja slå med nån jävla kvast efter oss, tyvärr för gubben så va fel personer med den gången och jag tror inte jag behöver skriva mer än att han har aldrig gått ut ur sitt hus fler gånger när vi har kommit förbi med hojarna.Ja jag vet att man inte får köra cross på vägen och vi gjorde fel där, men gubben i fråga har då jävlar ingen rätt att säga till oss vad vi får och inte får och defenitivt inte slåss med en kvast. Det enda han kan göra är att ringa snuten. Sen är det deras problem.Den som påpekar till mig att jag har gjort fel med rätt ton den får också en fin respons tillbaka. Spänner man upp en vajer eller skjuter efter oss ja då blir det ju bara sju resor värre bara.Ni e säker fina snälla killar hela gänget och jag ber om ursäkt om jag har provocerat er. Ha en bra dag nu.
Ni måste tycka jag är den mest korkade person som har gått i ett par skor just nu va?Ingen fara det har ni all rätt till, jag vet att jag är en fruktansvärt provocerande person och många av mina inlägg blir välldigt fel.Givetvis så kör vi INTE runt och förstör i skogarna, tex vi kör aldrig igenom planteringar, ungskogar, hagar och trädgårdar mm. Även om det har hänt att vi har kört ut på ett hygge och vi ser att oj här va det små graneplantor, ja då tar vi oss försiktigt därifrån.Men vi är samtidigt inga strikta lagföljare iheller, kommer vi körandes på en grusväg och vi ser en cool backe eller ett fräckt surhål, ja då kör vi in där och börjar inte fundera på om det är karl-göstas eller sven-inges mark. Och vad som är lagligt eller inte lagligt.
jag läste mellan raderna och förstod vad du menade... de flesta är nog som du även om det inte skriver det på det sättet =)
...så kom där ut en gubbfan ur ett hus och börja slå med nån jävla kvast efter oss, tyvärr för gubben så va fel personer med den gången och jag tror inte jag behöver skriva mer än att han har aldrig gått ut ur sitt hus fler gånger när vi har kommit förbi med hojarna.Ja jag vet att man inte får köra cross på vägen och vi gjorde fel där...
Klart du fått en reaktion, du lämnar säkert rapport till dem dagligen om vad vi andra gör, detta blir mitt sista inlägg någonsin på miljö...atvforum och önskar dig och Oskar all lycka i ert förhållande