Han missade det viktigaste med en raptor, jag har nog aldrig kört så långt utan att framhjulen har varit i luften ett antal ggr. Bakhjulsåka är livet och det är raptorn som gjord för.
Än en gång övergår inläggen till rent trams, om du inte vill inse att ett kort chassie som Raptorn har är mer stegringsbenägen än ett långt så är det din sak... men håll med om att det då är väldigt märkligt att svingförlängning är vanligt bland dem som ofta kör dragracing med dem.Lika tramsigt är försvarandet av stånkan som tydligen inte vibrerar... Visst, inte som de betydligt vassare motorerna från KTM tex, de går HÅRT....men Raptorns stånk vibrerar, oavsett om du vill erkänna det eller ej.Detsamma gäller effekten...TDM:s lilla smidiga parallelltwin levererar väl 90 häst original, jämför det med Raptorns 45.Lägg 30 på trim och du kommer upp till 65, med turbo 85... hrm.Och ja, jag har haft trimmad Raptor, turboraptor och asfaltshjul...Men nej, Raptorn är INTE en supermaskin på vägen.Den är trevlig, helt klart, men nån superracer är det inte.I 120 börjar man helst inte på omkörningar och marscha 150 är aldrig aktuellt.150 kan vilken Kia eller Daewoo som helst marscha. Ett längre chassie, flercylindrig motor och mer effekt, DÅ får du en bra gatquad. Sen att Raptorn är förhållandevis vettig är en annan sak, det jag vill är att påvisa att även den har brister och att den INTE är så extremhårig som vissa ägare vill få den till.När motorn sitter i en mc (som ju rullar lättare och väger mindre) så klassas den mc:n nästan som moped, märkligt att två hjul extra då får den till en monster man absolut INTE får säga något illa om alls. Och ja BMW är gubbiga, men kan trösta dig med att till och med deras lilla scooter lämnar en Raptor efter sig på landsvägen.
(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)