Det kommer att löna sig i längden att investera i en lite "dyrare" maskin. Högre pris är oftast förenat med högre kvalité och mindre reperationer. Plus att du antagligen vill kunna sälja maskinen en dag utan att förlora allt för mycket pengar. En "shineray" är det typ inte säkert att du blir av med alls. SYM är ett erkänt bra fabrikat, och det finns gott om seriösa återförsäljare för dessa vad det beträffar service och reservdelar.//
SYM Quadlandern är det enda rätta av dessa du har gett exempel på, obesiktigat innebär ju att du kan få ner den lite i pris så den hamnar inom din budget. Det är en riktigt bra maskin som faktiskt är ok att skjutsa på till motsats från alla de andra....
SYM gör mycket bra maskiner, ingen tvekan om det. Det beror helt på vad du ska använda den till.ska du bara åka väg och till ica/jobbet m.m skulle jag satsa på sym'en alla dagar i veckan.ska du däremot ut i skogen och leka skulle jag tveklöst köra på smc, då den är mindre och roligare, och har växellåda.Båda är bra maskiner, och om det handlar om att nå upp till 14k istället för 12 oavsett vilken maskin det blir så råder jag dig att hellre ta upp luren och låna dom där extra 2, än att köpa shineray'en.Jag tror att de flesta här på forumet håller med mig om detta.edit: jag är 37 och väger 90 pannor. Jag kör både ungar till skolan och skjutsar tjejen på min
ta inte mina råd som handen i handsken, mina erfarenheter av sym sträcker sig till en eu-moppe som jag körde till jobbet fyra år i sträck dagligen utan att göra nada. smc'n jag sitter på nu har strax rullat över 1000 mil, och får stå emot både lek och bus, så en liknande maskin som rullat 360 kan inte vara en dålig affär men som sagt, begagnat är alltid begagnat och det handlar väl om personkemi i kombination med hur maskinen känns när väl köpet ska ske.Trust your instincts, trust the force Luke! hehe.Hur som helst, hoppas du hittar dig en bra maskin