God afton!Bytte drev efter ett par vändor på e4:an då man fick plåga hojjen för att smälta in i trafiken och upptäckte "skenan" som sitter runtom framdrevet, jag har väl räknat ut typ va den har för syfte men min fråga är nu om någon annan här på forumet har satt på 16t fram och hur man då löste det hela, kör man utan? Jag fick ju fila ner skenan ganska mycket för att få på 15t men vågar man köra utan?
Bara o fila Sätt på nya drevet och kedjan, lägg kedjeskyddet så nära monteringshålen du kan och ta en svart sprit penna och markera på ett undefär vart du behöver fila.Jag fick köra nån runda för att inse att jag hade filat för lite en eller 2 omgångar.Den måste ju ha nån millimeter frigång också eftersom kedjan ej ska vara såpass spänd, den flexar ju lite. Och har den inte lite frigång där inne så rasslar det nått kopiöst och du kommer reta ihjäl dig på ljudet. När min kedja vart lite mer inkörd så slipade faktist kedjan ner skenan av sej självt lite grann.