Om man plockar ur batteriet ur en SMC och rular igång den, funkar den att köra med då, och ska det vara så eller.Min funkar inte så i alla fall, men kompisens gick hur länge som helst utan batteri. då mitt batteri dog ute under färd lånade jag hans och han körde hem utan... vi är många som har olika åsikter om detta ,, fram med flera gärna om någon har en bra förklaring om hur och varför det funkar.
Citat från: "joff"Om man plockar ur batteriet ur en SMC och rular igång den, funkar den att köra med då, och ska det vara så eller.Min funkar inte så i alla fall, men kompisens gick hur länge som helst utan batteri. då mitt batteri dog ute under färd lånade jag hans och han körde hem utan... vi är många som har olika åsikter om detta ,, fram med flera gärna om någon har en bra förklaring om hur och varför det funkar.Hade den varit driven med diesel hade det funkat att köra utan batteri.Nu drivs den med blyfri 95 och då krävs el för att antända bensinen hela tiden. Låter mycket märkligt att han kört utan batter.