Hej.Jag har nog läst de flesta trådarna nu men har svårt att bestämma mig vilken quad jag vill köpa.Dinli verkar starkare men LTZ lätt o pigg och för att inte tala om att Suzuki antagligen aldrig kommer dö ut.Det har snackats en massa om hur dålig Dinli är men jag kan inte hitta några belägg mer än att någon haft problem med sin ÅF?10000kr mer för en LTZ med mindre motor, är det befogat?Ni som köpt Dinli, varför valde ni den?mina behov kommer vara att köra mestadels landsväg/asfalt och bara ibland leka.Är det sant att Dinlis motor är en Polaris predator??Förgasaren på Dinli är en Mikuni vilket är känt så Dinlis motor i övrigt borde vara en viss "standard"?Långa och utförliga svar önskas.Tack på förhand!/J
chassi mässigt så är suzukin bättre (då är det dämpare, sving, lager osv)motorerna är bra bägge 2, suzukin bara går o går o går, min har gått långt över 500 mil med 60% gruststag, går klockrent (peppar peppar)Dinlis motor är nog jävligt bra den med, men jag tror att prylarna som användes för o fodra ner de till 450 iställere för 500cc är ingen höjdar kvalitevärsta problemen, är ventilerna, kolv ringar osv... (tappar kompesion)Har själv en suzuki som jag tyvär måste försvara , men provkörde en dinli innan eftersom jag stod i samma val svårigheter som du) men stumheten på dinlin gillade jag inte , kändes tung o hård, suzukin är mjukare o har 100 gånger bättre fjädring, sadeln på suzukin är större så den är skön att åka 2 påsukkan känns som bäst i landsväg med 15 drev fram (istället för 14t orig)ta o provkör bägge modellerna o läs i forumen om problem osv sen kan du bestämma dig...tänk på att klotsvenne har väntat i 4 månader nu på delar från dinli o ännu är det långt ifrån klart, skulle tycka om det om det hände dig på våren så är du utan hoj hela sommaren ?Mvh zackasom älskar sin suzukiär du sugen så kan min bli till saluPM´a
Tack alla för snabba och bra svar. Det är uppskattat.Vad jag kan förstå så är många Dinlifel åtgärdade/utbytta på de nya modellerna.När det gäller stötdämpare m.m. så är väl detta man kan fixa i efterhand med riktiga proffsprylar?Det verkar som Dinlis motorer är stabila saker men det är klart att bytar de ut vissa komp saker så moddar man på en annars bra motor.Z, vad tar du för din LTZ? Jag är bara intresserad av vägreggade.
Libba: av dina återkommande mindre givande uttalanden skulle man nästa gissa att du är åf till konkurrerande märke?