Vad gör dem två svarta sexkants bultarna nedanför dem stora bultarna egentligen för någon nytta?Dem sitter ju inte fast i någonting utan dem sitter ju bara igenom en platta Menar det inringade på bilden jag bifogar nedanför. (Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)
Har känt efter och det verkar bara sitta en platta med hål igenom och sedan bulten Undra vad som skulle hända om jag tog bort skruvarna? [/quote Skruva bort den och titta
Är det inte ett mekaniskt stopp så att plogen inte tiltas mer/för mycket framåt än till dom skruvarna om man kör på något/eller har för mycket motstånd.Soluppgång is the shit!
Är det inte ett mekaniskt stopp så att plogen inte tiltas mer/för mycket framåt än till dom skruvarna om man kör på något/eller har för mycket motstånd.Soluppgång is the shit!Det är ett stopp för om byggnads satsen till skopa så att det inte blir för mycket belastning när man tippar.
Sliter det på remmen om man skulle ploga med högen?
Jo om det börjar gå riktigt tungt kan det hända.Men gör som jag och använd lågen vid allt arbete.Jag gjorde 300 timmarsservice på potatisen (800 efi) och remmen ser fortfarande nästan ny ut och den går som skogsmaskin.