Nä inget om förbud mot hjulingar i skärgårdsstiftelsens tidning, däremot önskas förbud mot ENGÅNGSGRILLAR
hahaha..dom måste mena typ kinamaskiner....
Förbud mot körning kommer sannolikt att beröra fler öar än Sandhamn.Många öar är inte enbart ÖVERSVÄMMADE av sommarboende, dom "drar" med sig hela MASKINPARKEN ut. Att vistas i skärgården sommartid kan rent ljudmässigt jämföras med att campa på Hornsgatan
ja di dära stadsborna som skiter pengar å handlar på börsen gör bäst i att stanna kvar i storstadsmyllret, de passar inte in i lantlig miljö över huvud taget! är några stockholmare som köpt sommarställe i mina trakter och jag skrattar var gång jag ser allt dom släpar med sig, 4hjuling, minitraktor, 2 gasolgrillar, infravärme på terassen, minicrossar till ungarna och laptopar till alla.. dom kan inte bara njuta av att lägga sig i solstolen och koppla av från sina uppkopplade facebook-liv. sen så lämnar dom alla prylar kvar och när tjuvar länsat uthusen under vintern så ser dom rätt förvånade ut och förstår inte hur nån kan vilja dom så illa, och så kräver dom ut allt på försäkringen så det drar upp premien för folk som kan tänka själva..det drabbar ingen fattig brukar jag tänka när jag ser en kraschad ferrari eller så, men tyvärr gör det ju det via försäkringen..