Helt rätt, jag har avverkat ett antal ÅF, dom försöker många gånger slingra sig som ålar då dom har uselt betalt från generalagenten, dom vet att kunden har rätt men kör en fuling av snöd vinning.Jag avslöjade en ÅF:s tarvliga lögner i ett garantiärende, det var underbart att se skitstöveln slingra sig, inte som en ål, men väl som en metmask på en krok strax innan abborren hugger
Återförsäljare skall man ALDRIG lita på, vare sig vid nyköp, begagnatköp eller vid återbesök/garantiärenden.Typ 90% av snacket hos 90% av återförsäljarna är skitsnack, så enkelt är det.Ibland känns det som om denna bransch har väl många rötägg, men jag kommer ihåg när grannen fick problem med sin bil... gissa om han var arg.Han köpte ny SAAB varje år och hade åkeri/taxirörelse och kunde minsann köra bil, men när växellådan rasade på den bara månader gamla SAAB:en så påstod återförsäljaren att det var handhavandefel!Ibland förvånas man över hur en del ens vågar!...men denna tråd bevisar ju att de lyckas faktiskt komma undan med en hel del.