Det är inte utan att man imponeras utav vissa ägares minst sagt extrema tålamod...Min mc körde jag med senast i december en liten sväng, kallt som fan så satte den sen i garaget....och nu förra veckan sken solen och jag blev sugen på en runda så tog med nyckeln till garaget och körde sen en premiärsväng.Den har inte stått med underhållsladdning, men i varmgarage.Det är väl så det skall vara?Den är långt ifrån ny, en 2009:a som gått 3000 mil med originalbatteri.Jag förstår helt enkelt inte hur ni står ut med dessa "problem".
De ä skit batteri i dom helt enkelt inge mer med de.... man byter batteri sen är den precis som din
Batteri gå ej på garanti enligt instruktions boken.
Nä, men om det är fel på det från BÖRJAN så skall det enligt svensk lag bytas ut.Och det gäller allt.Bromsbelägg mm går inte heller på garanti, men om beläggen delar sig eller saknar bromsverkar så skall de självklart bytas ut.Är det dessutom så att inga ägare hör av sig med de fel som finns så kommer ju saken aldrig upp till ytan och kan därför ej heller åtgärdas till kommande modeller...Som sagt, jag förvånas mer och mer. Och mer och mer börjar man misstänka att alla CF-ägare är så jättenöjda med sina maskiner just för att de RÄKNAR med att saker skall fallera eftersom den var så "billig" och därför är de glada varje dag saker funkar.Jag hade blivit vansinnig.
På tal om garanti. Min växellåda rasade efter 1 år och 80 mil på en SMC. Det hävdade ÅF det va handhavandefel... Vad gör man då?
Man ber ÅF att redogöra för hur han har kommit fram till det. Allmänt svammel, att du har säkert, bla,bla,bla, osv, skrattar man bort och påpekar att hans allmänt hållna "pseudokunskaper" inte är värt ett skit.Du kräver naturligtvis en fullständig teknisk genomgång av tredjepart, vars resultat ska postas till ditt juridiska ombud.I det skedet brukar ÅF:s ansikte anta en OLLONBLÅ nyans, dräm till med att påpeka att han borde ta del av landets konsumentlagstiftning, vilken han tydligen är helt ovetande om, men ska få tillfälle att stifta bekantskap med via ditt ombud