att köra obesiktat kostar 1500 vet jag med säkerhet, så det kanske blir boten om man inte har regbesiktat också?men jag tror att om man blir stannad i flygande kontroll och dom misstänker effektökning så kommer dom att utfärda en "2:a" på att motor ej överensstämmer med typgodkänt utförande och så blir du tvungen att göra en ny registreringsbesiktning och där visa intyg på att motorn åter överensstöämmert med ursprunget.
Hej. Finns det någon som är bra på trafikjuridik här? Var i kontakt med en polis och undrade vad det som skulle kunna hända om man kören ostrypt maskin (med mer än 20hk) och då blev svaret liknande - "ATV som inte uppfyller kraven för att klassas som fyrhjulig mc av anledning som du beskriver, klassas som bil. Med detta följer givetvis körkortskraven m.m. Om nu föraren har körkort. för bil, så blir brottet att man inte inställt fordonet för registreringsbesiktning."Tyvärr så fick man ju inget vidare svar på mer konkret vad som händer. Ombesiktning? böter? av med körkortet? fängelse? heheFörsöker gå till botten med som verkligen händer. istället för att sitta o gissa. Så min fråga är vad som händer om man inte "att man inte inställt fordonet för registreringsbesiktning." ? MVH