Jag har ju inte haft min så länge (aug 2011) men är rätt nöjd. Visst är en maskin med servostyrning och mer effekt ännu roligare men jag vet inte om jag tycker det är värt dom pengarna. Jag valde mellan Polaris, Can-Am och Yamaha. Valet föll på Polaris pga att dom andra handlarna var helt ointresserade av att byta in min Outlaw + att dom var allmänt ointresserade av att sälja, knappt dom hade tid att visa sina produkter. Hittills har jag då inte märkt någon skillnad i framkomlighet mellan maskinerna Outlander, Grizzly, Goes eller Sportsman. Däck och förare verkar spela en större roll!
ÅF är mycket viktig, det är ju han som ska hjälpa en vid problem. Jag ville handla en Grizzly 550 och hade pengarna på fickan när jag besökte handlaren. När jag efter ca en halvtimmes väntan på ett kompissamtal som säljaren höll( ja jag stod tillräckligt nära för att höra vad dom pratade om) så gav jag upp och åkte och köpte Polarisen hos en handlare några mil bort (Polaris i ske-å hörde aldrig av sig om slutpris på sin maskin så då sket jag i dom) där jag dessutom fick byta in min Outlaw vilket gjorde det ännu enklare för mig. Sen bjöd han på första service (vet inte om det gäller alla Polaris handlare) och 20% på tillbehör fram till första service. Hittills har dom då gett ett serviceinriktat intryck.
hej! jag är i köpes tankarna på en polaris sportsman 500. men jag har hört mycket om polaris att dom ska vissa svagheter med drivningen gäller det 500 också? ni får gärna skriva vad ni tycker om maskinen och om ni haft nå problem med demtack i förhand
Snackade med min ÅF härom dagen och jag frågade vilka grejer som oftast går sönder på en Sportsman.. han svarade att han köpt hem en 3 pack med drivremmar för några år sedan, 2 finns fortfarande kvar.