Ett egendomligt resonemang du framför, d.v.s. att behovet av lagliga leder skulle försvinna om ingen bröt mot terrängkörningslagen?.Leder är ingen rättighet, det är något som ATV sverige måste göra sig FÖRTJÄNT av, möjligheten att få dessa leder ökar inte av att svarva omkring på annans mark.Kommuner tillsammans med MARKÄGARE kommer att möjliggöra detta, en markägare i min kommun är tillfrågad, han blev svårt skadad för livet av en hjulingåkare på sin mark, gissa vad han svarade på förfrågan om en led på hans mark.Så tänk efter, hela ditt resonemang, t.e.x. ert "påtvingade" vägval över vattendraget, det är dravel på hög nivå.
Men hallå, handla inte tråden om AC 1000 GT ? Moderator var är du ?
jag tycker att diskussionen om leder/terrängkörning skulle brytas ut i sin helhet till en ny tråd, eftersom det är ett intressant ämne men tyvärr inte i rätt tråd, så skulle inte Rickard kunna ta alla inlägg som har med det att göra och flytta till en egen tråd i lämplig kategori?
(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)Sådär ser det ut där vi oftast är och kör.Vilket är lagligt när de är arrangerade terräng/atv träffar i det området, men olagligt andra gånger vi är där. Området används som övningsfält för militärens bandvagnar m.m så alla myrar i detta stora område är redan sönderkörda innan oss.Jag tycker att dom kan göra ett sånt här område lagligt för körning, självklart ska man ju inte vara där samtidigt som militären är där och övar men det är mycket sällan dom har övning just där på helger.
har du bytt din sportsman till en dy-man
Svaret visar bara på din stora OKUNNIGHET.Givet har det inget som helst med marktryck att göra.Du borde läsa på bättre om vad ni/du ställer till med.RIKTIGT JÄVLA DÅLIG STIL som vi i Svenska ATV föreningen jobbar hårt emot. Du kanske skulle gå med och lära dig av seriösa åkare
Det är snart istid igen, då formas landskapet om. Å det blir bara sopor kvar av dagens landskap. Hetsa inte upp er så rackarns mycket över småsaker