Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Smc Wildcat RE eller inte? (behöver hjälp med id)  (läst 1812 gånger)

Utloggad darki3

Smc Wildcat RE eller inte? (behöver hjälp med id)
« skrivet: 25 mars 2012 kl. 20:13:22 »
Hej!

Jag är på väg att skaffa mig en Wildcat RE, jag har kikat lite på finska och svenska marknaden och har hittat en i Finland som jag är lite sugen på, dock visste inte säljaren (bilfirma som fått i inbyte) om det var en RE eller inte och jag kan inte avgöra riktigt på dom foton han har skickat mig då den är helt rensad från dekaler. Anledningen att jag har kikat på en från Finland är för att jag då slipper tulla in den till Åland där jag bor, det är ca: 20% tullavgift på priset från Sverige annars.

Kan någon vänlig kanske hjälpa mig identifiera om detta är en RE eller inte?



Utloggad adfi

SV: Smc Wildcat RE eller inte? (behöver hjälp med id)
« Svar #1 skrivet: 25 mars 2012 kl. 20:21:45 »
Sorry för att jag inte har något svar.
Men jag skulle vilja veta vad skillnaden på RE och vanlig ? RE racing edition?

Utloggad darki3

SV: Smc Wildcat RE eller inte? (behöver hjälp med id)
« Svar #2 skrivet: 25 mars 2012 kl. 20:33:39 »
Vad jag förstått så är Racing Editon fabrikssänkt, breddad och har lite hårdare stötdämpare. Kanske något mera som skiljer men jag är ingen expert direkt :)

Utloggad Fishy

SV: Smc Wildcat RE eller inte? (behöver hjälp med id)
« Svar #3 skrivet: 25 mars 2012 kl. 21:18:42 »
Den har ju samma avgassystem som en RE. Dock ser bakaxeln inte ut att vara breddad? Och den ser högre ut än en RE. Men kanske är hjulen som gör det?
-[SMC 500 Wildcat Racing Edition]-

Utloggad Eric Sigurdsson

SV: Smc Wildcat RE eller inte? (behöver hjälp med id)
« Svar #4 skrivet: 25 mars 2012 kl. 21:41:23 »
Maskinen på bilden är garanterat en mindre modifierad SMC 503 Wildcat, alltså inte Racing Edition.
Nu: SMC RAM 520 RR -12 (Projekttråd: http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=40257.0)
Då: Dinli DMX 450 -08

Utloggad darki3

SV: Smc Wildcat RE eller inte? (behöver hjälp med id)
« Svar #5 skrivet: 25 mars 2012 kl. 22:45:57 »
Supertack för svar! Slipper jag fundera mera på den.
En sak jag märkt är att ofta så sitter fjädrarna på stötdämparna inte monterade på samma sätt som vanliga modellen? Spiralen börjar ofta nerifrån på RE modellen och uppifrån på vanliga (dock inte alltid), finns det något annat enkelt sätt att skilja dessa åt via bara bilder?

Utloggad Tictic

SV: Smc Wildcat RE eller inte? (behöver hjälp med id)
« Svar #6 skrivet: 25 mars 2012 kl. 22:48:29 »
fjädrdrna är helt uppskruvade på den där med.. det är dom inte orginal på RE allafall.. kan göra att den blir högre med..
GOES 625i Limited
SMC 503 Racing Edition -12 såld

Utloggad Ejan

SV: Smc Wildcat RE eller inte? (behöver hjälp med id)
« Svar #7 skrivet: 26 mars 2012 kl. 20:04:36 »
Det där är en vanlig Wildcat.
SMC Wildcat Racing Edt´2011 - 1000+ mil still going strong  ()p

 


Online just nu.

96 gäster, 1 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Jan_A
Flest online idag: 200. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    Idag kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
  • Jupiter: Nu vet du inte vad du talar om. Så vi säger så.
    12 juli 2018 kl. 20:13:02
  • skogsbonne: man har ju inte bandage för att få hästar så vad spelar det för roll om ni kört maskiner i bänk? används för att slippa värmen på ett visst område
    12 juli 2018 kl. 19:18:07
  • Jupiter: En motor utgår man alltid från att den är varm, kalla gaser passar i andra avseenden.
    10 juli 2018 kl. 21:14:54
  • Jupiter: Vi har kört ett flertal racebilar i bänk där just bandage har testats, ingen skillnad what so ever. Däremot vill de som säljer skiten slå i folk att man får snabbare gasväxling om man sätter bandage.......
    10 juli 2018 kl. 21:13:56
  • Cummins: Jupiter nu tror jag att du ska utveckla dina hjärnceller. Tycker du ska läsa på ang kalla och varma gaser, och flödeshastighet.
    10 juli 2018 kl. 01:47:25
  • Jupiter: Jasså? På vilket vis?
    9 juli 2018 kl. 20:48:06
  • skogsbonne: fast det hjälper ju?
    9 juli 2018 kl. 19:39:13
  • Jupiter: ”Enbart”
    9 juli 2018 kl. 19:23:53
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme