Du får ju så mycket mer prestanda för pengarna om du köper en fiddy. Men är ju helt olika typer av maskiner. En fiddy han du inte skjutsa, dra vagn, och klättra på stenar. Men köra fort går ju bra =) Jag har kört fiddy 1 gång och har ärr fortfarande. Jag överskattade min förmåga som "erfaren" crossåkare och körde omkull rejält. Så jag har fattar inte hur man vågar åka på en fiddy, känns helt fel propositioner. Dock är denna incident inte anledningen till jag åker på 4ra hjul numera
Vad har en fiddy för fördel i jämförelse med en mc/cross?Är det effekt och prestanda du vill åt och ändå skall köra olagligt, så..?
Du vet att Banshee är 2-takt va ?
Att det är en 50cc är bull$hit det hör du på ljudet. Men visst min 50 cc går ruskigt bra! går säkert i 30 och stark som en oxe. Original på alla sätt.
Hmm tänkte väll.Om man pausar vid 00:07 så står det 110cc engine.Men om din 50cc är stark som en oxå skulle inte en 125cc med cdi trimm inte vara bra för mig? Som sagt jag är snart 19år väger runt 60 62 är 167cm.
Jag tycker du ska köpa en runt 200cc annars tror jag du kommer vilja byta upp dig på en gång. Jag är väl 176 lång och väger väl 85 kg (usch... ) och jag kör en 250, den passar mig jätte bra. Men nu känner jag för att byta upp mig så men gör som pv544 säger åka och känn på några så du vet hur det känns så kanske det går lättare. Hmm så du säger så.Då får jag avvakta lite till har inte råd med sprillans ny 200cc atv.Väntar runt 1månad blire inget ATV då blire fiddy.