Ok?? Så om man inte behöver ha hjälm i skogen för att man bara kan skada sig själv, så behöver man inte utnyttja sjukhusets resurser , ambulans eller till ockmed rehab efter en olycka?Alla dessa grejer kostar dyra skatte pengar och kan behöva utnyttjas av nån som faktiskt orkat sätta på sig en hjälm.
jag kör aldrig utan hjälm eller ryggplatta och jag kör bara i skogen, det spelar nog ingen roll om man lagstadgar eller inte för dom som kör utan skydd eller är alkoholpåverkade dom skiter uppenbarligen både i sig själva sina annhöriga och lagar.det tråkiga är att det är vanliga seriösa åkare som får skit för detta då det blir ännu svårare att få trafikverket och allmänheten att ta oss på allvar tack vare dessa jävla idioter.
...Personligen tror jag inte det är så stor skillnad i andelen skador. Spelar ingen roll om man åker Quad eller ATV. Det är jävligt lätt att bli övermodig och tro att man är en stålman....
Detta resonemang köper jag inte eftersom det uppenbarligen inte gäller för resten av samhället. Titta på t.ex. idrotten. Vad kostar skadorna inom fotboll och ishockey. Utövare inom dessa sporter kostar samhället ofantliga summor i sjukvård. Men ingen ropar på förbud för den skull. Samhällsnyttan i form av kondition och fysträning har du både inom idrotten och skogsarbete med fyrhjuling.
Du vet att hockey spelare har hjälm va? Det finns ingen motspelare som väger över 300kg så att få en back på 105kg i ryggen känns tämligen riskfritt.Idrott bidrar till bättre friskvård och gör faktiskt att folk orkar gå till jobbet med mer energi.Du kan inte på allvar mena att du bränner lika mycket energi på en tur i skogen som man gör när man spelar hockey/ bandy eller fotboll? Då gör du nåt fel.Det är inget sagt om att man ska ha hjälm när man vistas i skogen, bara vid transport på ett fordon utan störtbåge.
spelar nog ingen roll om man lagstadgar eller inte för dom som kör utan skydd eller är alkoholpåverkade dom skiter uppenbarligen både i sig själva sina annhöriga och lagar/...../det blir ännu svårare att få trafikverket och allmänheten att ta oss på allvar tack vare dessa jävla idioter.
fridolf, nu var det väl för f-n inte arbete med 4-hjuling mitt inlägg gäller