Tjo! har lästigenom denna tråd men fattar inte det där med lumen, vad ska man titta efter där Kan någon göra en lätt beskrivning Är det någon som sett nå led ljus som biltemas fast med bara en rad, den för 995:-
Jag gillar jämförelser när jag förklarar och lampor skulle väl kunna jämföras med en vattenpump, ena pumpen drar 24watt och levererar 2250Liter (lumen) vatten, andra pumpen drar 27watt och levererar 1700Liter(lumen) vatten.
Hur kopplar man in vattenpumparna på hjulingen då?Måste man gå via ett relä. eller kan man koppla direkt till kylaren?
Jag köpte till förra vintern ett runt LED-ljus på Clas Ohlssons. Hittade det inte i deras butik längre, men har för mig den var 18watt. Köpte i våras biltemas 27watts för att byta ut min tidigare då den börjat blinka och ha sig, men tror nu mer på att det var inkopplingen som var fel, så nu har jag Biltemas som backljus och Clas Ohlssons som "sidoljus" (vi får se om jag byter plats på dessa) som lyser upp sidan av hjulingen som plogljus. Den styrs med en separat strömbrytare som även går till mina små enkla varningsljus. Ska se om jag får ihop någon film här framöver. Blir ju mörkare för varje dag! Jag tycker att det ska vara mycket lampor och sånt, kommer säkert något mer, men jag är nöjd med mina framljus så det blir nog inget där
Paran,Tack för filmen och testet - fula o vita men jag köper dem ändå!!