Click Here!
Bra pÄ dÀck, höjningssatser, breddningsbultar med mera
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Motorras Brute Force  (lĂ€st 5926 gĂ„nger)

Utloggad Mr.Brute

Motorras Brute Force
« skrivet: 8 mars 2012 kl. 17:29:29 »
Hej, min kawasaki kvf 750 Àrsmodell 2006 med 312 timmar pÄ mÀtaren skar i helgen. Den Àr fullservad osv men ventilerna i frÀmre cylindern har slÀpat efter gÄtt för varma sen slÀppte en ventil o trilla ner i motorn... SÄ frÀmre cylindern Àr nu sallad. Behöver ny topp, cylinder, kolv ventiler och allt smÄpill till.. Tycker det Àr jÀvligt dÄligt, maskinen har som sagt bara gÄtt 300 timmar, och 240 mest tomgÄng till staketdragning osv. Ska fÄ inköpspris av min ÄterförsÀljare pÄ alla delar men undrar om de ÀndÄ Àr billigare att bestÀlla frÄn USA eller nÄgot liknande, och i sÄna fall gÀrna rekommendera vilka hemsidor osv.

Tacksam för hjÀlp
Suzuki King Quad 300 sÄld
Kawasaki kvf 360 4x4 sÄld
Polaris Sportsman 800 sÄld
Kawasaki Kvf 750 Brute Force =)

Utloggad asko

SV: Motorras Brute Force
« Svar #1 skrivet: 27 mars 2012 kl. 23:30:09 »
 :cry:Min kawa 750 brute skar vid ca 350h .PĂ„ frĂ€mre cyl,troligen lika ras som din.Topp o cylinder blev mos.
Jag hittade en motor med vev ras,köpte ny vev pÄ Motorsport.com .Tot kostnad ca 7000:-

Utloggad Mr.Brute

SV: Motorras Brute Force
« Svar #2 skrivet: 28 mars 2012 kl. 15:41:28 »
Tycker det e alldeles för mÄnga bruttor som rasar... Den gÄr nu igen iaf. Bytte hela frÀmre cylinder topp kolv osv plus ventilerna pÄ den bakre. Totalt gick det pÄ ca 12 000:-
Suzuki King Quad 300 sÄld
Kawasaki kvf 360 4x4 sÄld
Polaris Sportsman 800 sÄld
Kawasaki Kvf 750 Brute Force =)

Utloggad Robbo

SV: Motorras Brute Force
« Svar #3 skrivet: 28 mars 2012 kl. 16:50:16 »
Detta lÄter ju vÀldigt trist!
300 timmar ska dem ju vara precis inkörd pĂ„....  :knupple:
Polaris Sportsman XPS Forest 850 -11
RÀcke bak, liten lÄda fram
ITP Mega Mayhem 28*11 runt om
MSA Diesel 7*14
Xenon + led lampor

Utloggad asko

SV: Motorras Brute Force
« Svar #4 skrivet: 28 mars 2012 kl. 18:50:31 »
Tycker det e alldeles för mÄnga bruttor som rasar... Den gÄr nu igen iaf. Bytte hela frÀmre cylinder topp kolv osv plus ventilerna pÄ den bakre. Totalt gick det pÄ ca 12 000:-
Det kanske Ă€r lika bra att jag byter mina ventiler med !?Jag vet inte hur mĂ„nga timmar min motor har gĂ„tt,eftersom jag fick byta motor. 

Utloggad Mr.Brute

SV: Motorras Brute Force
« Svar #5 skrivet: 28 mars 2012 kl. 18:56:20 »
Detta lÄter ju vÀldigt trist!
300 timmar ska dem ju vara precis inkörd pĂ„....  :knupple:
Jo man tycker ju de...  :tickedoff
Suzuki King Quad 300 sÄld
Kawasaki kvf 360 4x4 sÄld
Polaris Sportsman 800 sÄld
Kawasaki Kvf 750 Brute Force =)

Utloggad Mr.Brute

SV: Motorras Brute Force
« Svar #6 skrivet: 28 mars 2012 kl. 19:03:24 »
Det kanske Àr lika bra att jag byter mina ventiler med !?Jag vet inte hur mÄnga timmar min motor har gÄtt,eftersom jag fick byta motor.
Min motor var helt frisk förutom att ventilinstĂ€llningarna inte var gjorda dĂ„ det e sĂ„ dumt gjort att man mĂ„ste lyfta toppen för att stĂ€lla ventilerna sĂ„ mitt servicestĂ€lle har antagligen slarvat med det.  :banghead: Det e vĂ€l lite av en svaghet pĂ„ bruttorna att de inte Ă€r schimsat ventilspel. PĂ„ min har dem stĂ„tt fel och det hade under explosion gĂ„tt upp Ă„ngor i sjĂ€lva ventilen och det har dĂ„ blivit pĂ„ tok för varmt sĂ„ en ventil trilla ner i motorn nĂ€r den gick pĂ„ cirkus 5000-6000 rpm...  :help: Bytte pĂ„ den bakre med i förebyggande syfte, det e ju inga stora pengar. Men om jag var du skulle jag vara noga med ventilinstĂ€llningar pĂ„ motorn, och i alla fall lyfta pĂ„ topparna o kika pĂ„ ventiler och ventilspel
Suzuki King Quad 300 sÄld
Kawasaki kvf 360 4x4 sÄld
Polaris Sportsman 800 sÄld
Kawasaki Kvf 750 Brute Force =)

Utloggad raggarn

SV: Motorras Brute Force
« Svar #7 skrivet: 28 mars 2012 kl. 19:08:42 »
en frÄga va den inte svÄrt startad nÄgon gÄng med tanke pÄ ventilspel dÄ kan dom va lite skumma att fÄ igÄng nÀr dom Àr varma ????
grizzly 700 skogedition och kawa kfx 700 vÀgedition

Utloggad Mr.Brute

SV: Motorras Brute Force
« Svar #8 skrivet: 28 mars 2012 kl. 19:19:58 »
en frÄga va den inte svÄrt startad nÄgon gÄng med tanke pÄ ventilspel dÄ kan dom va lite skumma att fÄ igÄng nÀr dom Àr varma ????
Den gick perfekt hela tiden... Drog aldrig varken vatten eller olja var alltid lÀttstartad inga missljud osv.
Suzuki King Quad 300 sÄld
Kawasaki kvf 360 4x4 sÄld
Polaris Sportsman 800 sÄld
Kawasaki Kvf 750 Brute Force =)

Utloggad raggarn

SV: Motorras Brute Force
« Svar #9 skrivet: 28 mars 2012 kl. 19:58:58 »
jag tÀnkte pÄ nÀr den varit stÄendes typ 10min starta den direkt utan att röra gasen ? Man brukar fÄ trycka lite pÄ gasen om ventilspelet Àr för litet dom stÄr typ pyttelite öppe ventilerna om spelet Àr tajt
grizzly 700 skogedition och kawa kfx 700 vÀgedition

Utloggad Mr.Brute

SV: Motorras Brute Force
« Svar #10 skrivet: 28 mars 2012 kl. 21:32:12 »
jag tÀnkte pÄ nÀr den varit stÄendes typ 10min starta den direkt utan att röra gasen ? Man brukar fÄ trycka lite pÄ gasen om ventilspelet Àr för litet dom stÄr typ pyttelite öppe ventilerna om spelet Àr tajt
Aldrig vad jag tÀnkte pÄ, det Àr ju en brute med förgasare sÄ en vana Àr att gasa till lite nÀr jag startar
Suzuki King Quad 300 sÄld
Kawasaki kvf 360 4x4 sÄld
Polaris Sportsman 800 sÄld
Kawasaki Kvf 750 Brute Force =)

Utloggad raggarn

SV: Motorras Brute Force
« Svar #11 skrivet: 28 mars 2012 kl. 21:42:36 »
okay den ska ju inte behövas gasa vare sig de Ă€r förgasare eller insprut tror jag  jag har en kusin v-force 700 07 med förgasare dĂ„ borde ventilern inte stĂ„ rĂ€tt till men de kan ju vara lite si sĂ„ dĂ€r med de , men man borde inte behöva röra gasen nĂ€r den Ă€r inte Ă€r i behov av chocke tycker jag
grizzly 700 skogedition och kawa kfx 700 vÀgedition

 


Online just nu.

156 gÀster, 3 anvÀndare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Honda-Robban, qbtq, Jima4quattro,
Flest online idag: 173. Flest online nÄgonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • InlĂ€gg hĂ€r försvinner efter nĂ„gra dar.
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja Ă€r men nĂ€ mĂ„ste ha lite fart quad 5 fram en bak rĂ€cker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar pĂ„ börjesson atv i alingsĂ„s
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT pĂ„ can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fĂ„tt problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta vĂ€xel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. nĂ„gon som vet nĂ„got om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan nĂ„gon hjĂ€lpa mig. Jag fĂ„r inte av mitt svĂ€nghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrĂ„dar eftersom de dels var tĂ€nkta som inspiration för andra att Ă„ka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta Ă€r ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nĂ„n skrev att jag skulle skita i det, för Ă€ven om jag Ă„kte truck sĂ„ passade de iaf. Men... njae...... lade in tvĂ„ bilder nu nyss frĂ„n rundan, sjĂ€lvklart utan nĂ„n löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara vĂ€ntar pĂ„ en rese trĂ„d...bĂ„de vĂ€l skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetrĂ„d nu dĂ„ hydro.. Alltid trevligt att lĂ€sa dina berĂ€ttelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: HĂ€r Ă€r bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen frĂ„n en mĂ„nad pĂ„ mc med klĂ€der dĂ€refter... Albanien, Grekland mm... sĂ€llan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fĂ„tt runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drĂ€gligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (PiteĂ„)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar frĂ„n 14 till 12 tĂ€nder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man lĂ€ser om varje dag Ă€r brĂ€nder och Ă„ter brĂ€nder..... Om det kunde bli regn nĂ„gon jĂ€vla gĂ„ng
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen dĂ„? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: NĂ„gon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna Ă€r beroende av sjĂ€lvdrag, inte tryck frĂ„n en cylinder. En fyrtaktare vill ha sĂ„ lite motstĂ„nd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg frĂ„n 2:a vĂ€rldskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstĂ„nd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det Ă€r nog nĂ„n som inte förstĂ„r, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jĂ€vligt det Ă€r nĂ€r skorsten Ă€r kall och fuktig, knappt nĂ„tt drag alls och vill ryka in, men nĂ€r vi fĂ„r full temperatur dĂ„ dĂ„nar det i vedpannan. En motor Ă€r inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför mĂ„nga inte ser nĂ„n effekt ökning Ă€r att du har ökat avgashastigheten i frĂ„n första start pĂ„ motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning sĂ„ som turbo eller kompressor eller tillsĂ€tande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi dĂ„ tar och lindar in hela systemet frĂ„n grenrör till Ă€nda ut pĂ„ avgasröret inkl ljudĂ€mpare. DĂ„ hĂ€nder det nĂ„tt. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage sĂ„ bevarar du vĂ€rmen sĂ„ vid myningen sĂ„ Ă€r det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det gĂ„r lĂ€ttare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstĂ„nd för avgasventil och i sin tur pĂ„verkar insugsventil, vilket ger bĂ€ttre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet pĂ„ motorn. SĂ„ med andra ord sĂ„ har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk pĂ„ vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil Ă€r 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor Ă€r pĂ„ sĂ„ gĂ„r det Ă„t ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
  • Jupiter: Nu vet du inte vad du talar om. SĂ„ vi sĂ€ger sĂ„.
    12 juli 2018 kl. 20:13:02
  • skogsbonne: man har ju inte bandage för att fĂ„ hĂ€star sĂ„ vad spelar det för roll om ni kört maskiner i bĂ€nk? anvĂ€nds för att slippa vĂ€rmen pĂ„ ett visst omrĂ„de
    12 juli 2018 kl. 19:18:07
  • Jupiter: En motor utgĂ„r man alltid frĂ„n att den Ă€r varm, kalla gaser passar i andra avseenden.
    10 juli 2018 kl. 21:14:54
  • Jupiter: Vi har kört ett flertal racebilar i bĂ€nk dĂ€r just bandage har testats, ingen skillnad what so ever. DĂ€remot vill de som sĂ€ljer skiten slĂ„ i folk att man fĂ„r snabbare gasvĂ€xling om man sĂ€tter bandage.......
    10 juli 2018 kl. 21:13:56
  • Cummins: Jupiter nu tror jag att du ska utveckla dina hjĂ€rnceller. Tycker du ska lĂ€sa pĂ„ ang kalla och varma gaser, och flödeshastighet.
    10 juli 2018 kl. 01:47:25
  • Jupiter: JassĂ„? PĂ„ vilket vis?
    9 juli 2018 kl. 20:48:06
  • skogsbonne: fast det hjĂ€lper ju?
    9 juli 2018 kl. 19:39:13
  • Jupiter: ”Enbart”
    9 juli 2018 kl. 19:23:53
  • Jupiter: Det finns överhuvudtaget inga fördelar med avgasbandage. Googla pĂ„ testet Cycle World gjorde, en art en utseende grej. Inget annat.
    9 juli 2018 kl. 19:23:34
  • Cummins: Fördel, det sĂ€nker vĂ€rmen dĂ€r det Ă€r monterat. Nackdel, det som Ă€r lindat rostar bort jĂ€vligt mycket fortare.
    9 juli 2018 kl. 01:15:28
  • Tictic: Kan man anvĂ€nda avgasbandage pĂ„ hjuling? För nackdelar?
    8 juli 2018 kl. 22:42:01
  • rally nizze..: behövs allt regn nu
    4 juli 2018 kl. 10:26:51
  • Högdahl: Trött pĂ„ detta jĂ€vla vĂ€dret nu,om det Ă€ndĂ„ kunde bli regn
    3 juli 2018 kl. 16:19:51
  • jörgen karlsson: behöver en sadel till min reinmech 175 mototec min stulen ! nĂ„gon som vet ?
    2 juli 2018 kl. 08:07:09
  • rally nizze..: variatorn kanske
    23 juni 2018 kl. 11:14:52
  • Tictic: Den har inte druckit mĂ„nga droppar pĂ„ 5 mĂ„nader... Bytt kopplings lamell och nu Ă€r det nĂ„got som klunkar inne i maskinen pĂ„ tomgĂ„ng
    23 juni 2018 kl. 10:51:26
  • Beangan: Klunkande ljud?? Är den törstig pĂ„ midsommar?? :D
    22 juni 2018 kl. 23:58:49
  • Tictic: Jippie.. Trevlig midsommar.. Klunkande ljud i hjulingen..... Suck...
    22 juni 2018 kl. 22:46:43
  • Högdahl: Nej dom hĂ„ller till pĂ„ Gunnevi
    22 juni 2018 kl. 14:56:33
  • rally nizze..: Hillringsberg största 14is festen i VĂ€rmland
    22 juni 2018 kl. 13:17:09
Click Here!
Bra pÄ dÀck, höjningssatser, breddningsbultar med mera
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme