hallåjag har en BE 500 och har nu tagit bort allt som ska störa växlingen men är fortfarande jävligt trög jobbad, enda jag inte gjort är att byta oljan men jag har typ bara kört cirka 20 mil sen servicen gjordes men iofs så är ju olja ganska mörk då ej svart, tro ni/någon att de kan vara oljan ändå som trilskas? den har nu gått 30 mil så tycker den borde funka bättre. har ljusterat så den ska liga bra i alla lägen å tagit bort bromsspärrren brickat på växel hållaren men ändå är den så jävla trög! är det någon som kanske kör med någon bättre olja eller? ha beställt ny olja hos trech å vad jag kan läsa å se så verka dom vara grymma på delar tips å så vidare så dom lär väl inte ha någon skit olja precis! tack på förhand!
Tomgångsvarvet inverkar också ställ ner det så mycket det bara går.Min växellåda va jädra trög innan jag skaffade trechs trimbox.Motorn gick sen jämnare och kunde ställa ner tomgången lite till.
Hej!Det ser ut som du fått svaret här nu Jag tror också på tomgången!En grej bara, om du tagit bort bromsspärren så se till då att inte bromsa när du växlar (av gammal vana)./Benny
Har nu bytt olja och kört en timme å nu har jag en helt ny låda! växlar hur fint som helst! undra vad dom hällde i för olja sist på servicen :/
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️