Vad är det för stötdämparskydd du har, mått? Och var har du beställt dom ifrån? Riktigt sjysst med sänkning, vad har du för pris på sänkningssatsen?
Den övre kedjespännaren har jag på en Yamaha DT 50 MX som jag köpte ny -88. Den får inte ha så hårt anliggningstryck på kedjan för då nöts den upp väldigt fort! Så frågan är hur länge den håller på en mc kedja. Ett alternativ kunde iofs vara att byta ut glidklossen mot en i betydligt bättre plast.
Tack.Jag ska testa att göra en egen fjäderbelastad arm där jag sätter en kedjerulle på. Jag misstänker dock att rullen har för liten omkrets som kommer skapa oljud när den rullar på kedjan. Isf så är det bara att byta rullen.(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)
riktigt grymt projekt måste jag säga, imponerande det du gör, är väldigt nyfiken på vart du fått tag på blinkersen och frontbumpern faktiskt, sjukt snygga grejer..//Åberg
Touratech är oslagbara även inom detta område:http://shop.touratech.se/SE/Catalog/gps-navigatorer/(notera även att de har massvis med hållare)Själv kör jag med Garmin Zümo 660 i Touratechs låsbara och stötdämpade hållare, och är rätt nöjd....helt nöjd blir man ju aldrig.