Tack för snabbt svar. Skall leta lite jag. Har du bestyckat om den något?
En grej till,du applicerade solfilmen på utsidan av strålkastaren?
Nej, jag fick den ombestyckad när jag fick den. 155 sitter det i nu, med orginal lufttillförsel.
Samma här, räcker gott och väl. Hade tänkt trycka dit ett luftfilter, men då måste jag bråka med rullande landsväg för att få rätt mängd bränsle på alla växlar och det kalaset kostar ca 10000 här hemma . Klarar inte av att maskinen inte går 100% rent
Är det för storlek original?? Sitter 175 i min 503a med extra lufthål i burken;) går fet bra
Bränslet kan du dock inte justera beroende på växel. Men du kan få den att gå bra ändå, men det krävs lite pill.Med ett gäng munstycken (låg- och högfart) och mycket tålamod så blir det bra. Dock så beror det lite på väder också... Jag har faktiskt inte en aning...
Det visade sig att det var fabrikationsfel på rullen (den rullade inte alls), i samband med att kedjan var kanske lite för slapp. Kedjan går fritt från rullen vid normal körning, men den slår upp och ner lite...
Är bilden tagen då hojen är obelastad så kan du räkna med att den slits upp på "nolltime" när du sitter på och kör. Kedjerullar är inte dimensionerade för att stå emot kraften hela tiden på dragsidan....