Vilken konstig diskusion det här blev! Om det här är viktiga kriterier för dig så är det så! Är själv ägare till två MXU 500 som vi använder flitigt i familjen och jag kan lova att med en Kymco så blir du nöjd och en 300R räcker bra till det du vill köra.Lycka till! Martin A
Det är stor skillnad på 300 och 500'an. 300'an är väldigt liten i växten och att skjutsa på den kan inte vara någon höjdare. Min Linhai är 2 WD har gått runt 450 mil och det enda som jag råkat ut för är att byta batteri. Den har ungefär samma prestanda men är mycket rymligare än MXU 300 och Quadlander 300 att åka på.Mitt råd är ändå, kolla in 400-550cc maskiner. Du får en helt annan körglädje och dessutom 4 WD. Jäkligt kul om du vill prova köra sämre vägar eller rent av utanför vägen. För att inte tala om i snö då 2 WD nästan är hopplöst utan dubbar eller kedjor. Vill du hålla fast vid mindre motor kan du ju kolla in sådana här alternativ http://www.tommysmotor.se/produkt/SMC-JPE-322-inkl-plogpaket , betydligt mer plats att skjutsa på.
Mkt nöjd med våra Kymcos men servar själv så jag har väl ingen riktig koll på servicekostnader. Visst kan du åka två på en 300:a men 450i verkar va en fin maskin.Martin A